لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش در مورد قتل دو مسلمان در امریکا


تاهنوز انگیزۀ حمله روشن نشده و مسوولیت حمله را کسی یا گروهی به عهده نگرفته است.
تاهنوز انگیزۀ حمله روشن نشده و مسوولیت حمله را کسی یا گروهی به عهده نگرفته است.

در واکنش به قتل دو مسلمان، رهبران مسلمان در نیویارک ایالات متحده، دونالد ترمپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب جمهوری خواه را مقصر "سخنان ضد اسلامی" تلقی کردند.

این رهبران که روز شنبه در مسجد جامع الفرقان، گرد هم جمع شده بودند، به صورت مشخص گفتند که سخنان آقای ترمپ به مثابۀ عامل قتل امام علاوالدین آخونجی و همکاری ۶۴ ساله اش، گردید.

جوهری المالک، امام مسجد دارالاحجره واقع در مرکز اسلامی ورجنیای شمالی، به صورت مشخص آقای ترمپ را مقصر این گونه خشونت های تلقی می کند.

آقای المالک گفت: " کسانیکه در سطح رهبری قرار دارند مثل آقای ترمپ، آقای جولیانی و سایر کسانیکه اسلام را به مثابۀ دشمن تلقی می کنند، این نتیجۀ شرارت آنان است."

در این گرد همآیی، عفاف ناشر، رئیس شورای روابط اسلامی امریکا، تاکید کرد که وظیفه هر فرد به خصوص افراد با نفوذ در اجتماع است تا در مقابل خشونت از خود ایستادگی نشان بدهد.

خانم ناشر در مورد گفت: " نیاز نیست که مسلمان باشید و یا به کدام دین مشخص دیگر اعتقاد داشته باشید. فقط نیاز دارید تا وجدان داشته باشید. تصور کنید که پدر تان بدون موجب کشته می شود، چرا در چنین مورد خاموشی اختیار کرد. هر کدام ما مسولیت داریم—نه فقط سیاستمداران."

خانم ناشر همچنین گفت هر فرد به ویژه کسانیکه از لحاظ اجتماعی بالای مردم از نفوذ بر خوردار ند، باید در مقابل این گونه خشونت ها، ایستادگی کند.

به گفتۀ خانم ناشر، هرگاه در این مورد خاموشی اختیار شود، جرایم مشابه در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

زید رمضان، عضو بورد شورای روابط اسلامی امریکا، نیز بدون ذکر نام آقای ترمپ، اظهارات وی را در مورد اسلام و مسلمانان، مورد انتقاد قرار داد.

آقای رمضان گفت: " ما در عصری زندگی می کنیم که افرادی خود را نامزد بلند ترین مقام در این سرزمین می کنند و شاید هم پر قدرت ترین فرد جهان شود و در عین حال، نفرت را بر ضد مسلمان در کشور خود ترویج می کنند، حتی بر ضد شهروندان کشور خودش. و این غیر قابل قبول است. در اغلب موارد مردم نمی دانند که این گونه اظهارات را چگونه تفسیر کنند و تصور می کنند که همۀ مسلمانان هدف آنان می باشند. بنا براین، آنان مسلمانان عادی را هدف قرار می دهند که در سرک های مصروف گشت و گذار استند. و اینگونه اسلام ستیزی و نفرت در مقابل مسلمانان، در حال افزایش است. "

دبی المنتصر، رئیس شبکۀ جوامع مسلمانان در امریکا است.

خانم المنتصر در مورد گفت:"بسیار متاسفم که می گویم که در عقب همه این نوع جرایمی که در مقابل مسلمانان در امریکا رخ می دهد از شعار های ضد اسلامی سر چشمه می گیرد و همه روزه در رسانه ها انعکاس میابد. و نامزدان ریاست جمهوری، شعار های ضد مسلمانان را فقط به خاطر دست آورد های سیاسی خود مطرح می کنند."

پولیس نیویارک می گوید امام علاوالدین آخونجی و همکار ۶۴ ساله اش، پس از ادای نماز ظهر روز شنبه از مسجد جامع الفرقان بیرون شدند و در نزدیکی یک پارک از عقب مورد حمله قرار گرفتند و مرمی به عقب سر آنان اصابت کرده است.

مقامات صحی رسماً مرگ هر دو روحانی را تایید کرده اند. مقامات صحی گفته اند که آقای آخونجی در محل رویداد جان داده بود، اما همکار وی در شفاخانه درگذشت.

پولیس نیویارک می گوید "در تحقیقات ابتدایی انگیزۀ حمله روشن نیست و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که آن دو نفر به خاطر مسلمان بودن شان هدف قرار گرفته باشند."

این مسجد به مهاجرین بنگله دیشی تعلق دارد. تاهنوز حمله کننده دستگیر نشده و کسی یا گروهی هم مسوولیت آن را به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG