لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در ۲۰۱۷ بیش از دو در صد رشد اقتصادی خواهد داشت


 تحلیلگران میگویند هرگاه رشد اقتصادی در امریکا بیش از حد افزایش یابد، بانک مرکزی این کشور، میزان مفاد بانکی را افزایش خواهد داد
تحلیلگران میگویند هرگاه رشد اقتصادی در امریکا بیش از حد افزایش یابد، بانک مرکزی این کشور، میزان مفاد بانکی را افزایش خواهد داد

پیش بینی صندوق بین المللی پول بر اساس تعهد دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، زیرا در جریان مبارزات انتخاباتی اش گفته بود که مصارف نظامی و زیر بنا ها را درامریکا افزایش خواهد داد.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد ۲.۳ در صد رشد خواهد بود.

آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش گفت که پلان دارد تا مصارف حکومت را افزایش دهد؛ مالیات را کاهش و مقررات نیز کم تر کند. به باور آقای ترمپ این اقدامات در نهایت موجب خواهد شد تا کشورش سالانه شاهد چهار در صد رشد اقتصادی باشد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۳.۴ در رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد۳.۶ در صد رشد خواهد بود.

تحلیلگران مسایل اقتصاد می گویند که افزایش مصارف موجب رشد اقتصادی می گردد، اما آنان می گویند که مشخص نیست برنامه های آقای ترمپ تا چه اندازه به تصویب کانگرس ایالات متحده خواهد رسید.این تحلیلگران همچنین هشدار می دهند که هر گاه اقتصاد ایالات متحده به گونه نامعلوم بیش از حد رشد کند، بانک مرکز امریکا ممکن میزان مفاد بانکی را افزایش دهد و این تلاشی برای پائین نگهداشتن نرخ تورم در آن کشور خواهد بود.

صندوق بین المللی پول همچنین گفته است که اگر تغییر بزرگ در قسمت پالیسی حمایت از تولیدات داخلی یا (Protectionism) میان کشور ها به وجود بیاید و تجارت بین المللی متضرر گردد، در چنین حالت،رشد اقتصادی در امریکا ممکن نسبت به آنچه پیش بینی شده، کمتر باشد.

XS
SM
MD
LG