لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از دو صد و سی و هفتمین سالروز استقلال امریکا


شادمانی امریکایی ها در روز استقلال ایالات متحده
شادمانی امریکایی ها در روز استقلال ایالات متحده
امریکایی ها امروز پنجشنبه - چهارم جولای – دو صد و سی و هفتمین سالروز استقلال خود را از بریتانیا جشن می گیرند. این مراسم به گونۀ سنتی با رسم گذشت ها، آتش بازی ها، کنسرت ها، و میله ها تجلیل می شود.

مجسمه آزادی ، نماد جهانی آزادی و دموکراسی، که سال گذشته در اثر توفان بحری سندی خساره دیده و برای چندین ماه مسدود بود، امروز دوباره بروی سیاحین باز شد.

توفان سندی به این مجسمه ۹۳ متری آسیبی وارد نکرده بود، اما جزیرۀ کوچکی که مجسمه در آن قرار دارد آسیب فراوان دید و صدها نفر از زمان توفان تا کنون مشغول تعمیرات در آن جزیره هستند.

سالگرد استقلال در شهر واشنگتن همچون گذشته در منطقه موسوم به "نشنل مال" در حد فاصل دریای پوتامک و ساختمان کانگرس ایالات متحده امریکا - همراه با آتش بازی و کنسرت برگزار می شود.

در مراسم امسال باری مانیلو - خواننده و آهنگساز معروف امریکایی - حضور دارد و مراسم آتش بازی پس از اجرای کنسرت آغاز می شود.

اعلامیه استقلال امریکا که در ماه جون سال ۱۷۷۶ توسط تامس جفرسن نوشته شد، مهمترین سند آزادی است که در امریکا بزرگ داشته می شود. این سند چند هفته بعد از نوشته شدن توسط کانگرس قاره یی که متشکل از ایالت هایی سیزده گانۀ آن زمان بود، در چهارم جولای ۱۷۷۶ تصویب شد.
XS
SM
MD
LG