لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: 'توافقات افغانستان و هند تاثیراتی بر روابط افغانستان با پاکستان نخواهد داشت'


کرزی: 'توافقات افغانستان و هند تاثیراتی بر روابط افغانستان با پاکستان نخواهد داشت'
کرزی: 'توافقات افغانستان و هند تاثیراتی بر روابط افغانستان با پاکستان نخواهد داشت'

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در جریان بازدید دو روزه اش از هند به روز چهارشنبه طی بیانیه در رابطه به پالیسی خارجی، به کشور برادر پاکستان که اخیراً در انزوا قرار گرفته است، اطمینان داد که امضای توافقات با هند جهت تقویت همکاری های اقتصادی و امنیتی، بر روابط پاکستان و افغانستان اثر وارد نمی نماید.

رئیس جمهور افغانستان افزود من می گویم که پاکستان برادر دوگانگی ماست، و هند یک رفیق بزرگ. توافقی را که دیروز با رفیق ما به امضا رساندیم تاثیری بر برادر ما نخواهد اشت، این به منظور تقویت افغانستان است ، به منظور تقویت برادر پاکستان است. امضای این توافق، من تکرار می نمایم، که علیه کدام کشور دیگر نیست. این برای افغانستان است تا از قدرت هند مستفید گردد، هند قدرت دارد و امکانات کمک موجود است که برای ما پیشنهاد نموده است تا ما از آن مستفید گردیم، اطفال ما مستفید شوند پولیس و عسکر ما تمرینات حاصل نمایند ، دوکتوران ما ، تکنیشن های لاابراتوار های ما تمرینات لازمه را دریافت نمایند.

حامد کرزی گفت ما همرای طالبان صحبت نمی کنیم، زیرا شخصی که بنام پیام آور طالبان آمده بود، پیام آٌور طالبان نبود. یک بمگذار انتحاری بود که برهان الدین ربانی را به قتل رساند. ما انتظار می کشیم تا طالبان یک آدرس داشته باشند که ما به آنجا برویم، و نامی موجود باشد که ما منحیث یک مذاکره کننده تشخیص دهیم.

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده امریکا استخبارات پاکستان را متهم به کمک با شبکه دهشت افگنی حقانی می نماید که بتاریخ سیزدهم ماه سپتمبر بر سفارت امریکا در کابل حمله نمود.

پاکستان ارتباط با شبکه دهشت افگنی را رد می نماید و می گوید متعهد است تا تمام جوانب را در قسمت ایجاد صلح در افغانستان کمک نماید.

XS
SM
MD
LG