لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع پاکستان: هند پارچه پارچه خواهد شد


سرباز هندی در حال گزمه در منطقۀ سرینگر کشمیر تحت ادارۀ هند.
سرباز هندی در حال گزمه در منطقۀ سرینگر کشمیر تحت ادارۀ هند.

"هند در یک وضعیتی قرار گرفته است که در صورت کامیابی حرکت آزادیخواهی کشمیر خاتمۀ آن کشور آغاز خواهد شد"

هند "حملات هدفمند" را بالای شورشیان مظنون در امتداد مرز آن کشور و در منطقۀ مناقشه با پاکستان انجام داده است.

جنرال رنبیر سینگ، رئیس عمومی عملیات های نظامی هند امروز گفت دیروز نیرو های نظامی آن کشور معلومات مشخص و موثق به دست آوردند که شورشیان برای عبور از مرز و انجام حملات دهشت افگنی در منطقه جمو و کشمیر، در مناطق مرزی با پاکستان مستقر شده اند.

آقای سینگ گفت که: "عملیات نظامی ما اساساً بر این متمرکز بود تا این دهشت افگنان نتوانند مرز را عبور کرده و سبب ویرانی و به مخاطره انداختن زندگی شهروندان کشور مان گردند."

پاکستان می گوید در این حمله دو سرباز آن کشور کشته و ۹ سرباز دیگر زخمی شده است.

این نخستین بار است که هند واکنش مستقیم نظامی به حمله بالای یک پایگاه نظامی آن کشور نشان می دهد.

حملات نظامیان هند در امتداد سرحد با پاکستان پس از آن گزارش می شود که نرندرا مودی، صدراعظم هند تعهد کرده بود که انتقام کشته شدن ۱۸ سرباز این کشور در نتیجۀ حملۀ مسلحانۀ شورشیان در یک پایگاه نظامی هند را خواهد گرفت.

احزاب سیاسی و کارشناسان دفاعی هند از عملیات اردوی این کشور ستایس کرده و آن را نخستین اقدام برای انتقام گیری از خون نظامیان خود شمرده اند.

اما اسلام آباد این را رد کرده که گویا عملیات نظامی هند در داخل خاک پاکستان در منطقۀ کشمیر انجام شده، و دهلی جدید را متهم به کشتن دو نظامیان پاکستان کرده است.

در اعلامیۀ اردوی پاکستان که امروز به نشر رسیده آمده است که نیروهای این کشور به تیراندازی نیروهای هندی پاسخ داده اند.

از سوی هم خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان هشدار داده است که هند از هم فرو خواهد پاشید.

آقای آصف گفته است که: "من فکر می کنم که هند در یک وضعیتی قرار گرفته است که در صورت کامیابی حرکت آزادیخواهی کشمیر خاتمۀ آن کشور آغاز خواهد شد. به یاری خداوند در صورت پیروزی کشمیری ها که قربانی زیادی را متقبل شده اند متباقی هند از هم فرو خواهد پاشید و متحد باقی نخواهد ماند."

هند و پاکستان هردو ادعای مالکیت کامل بر کشمیر را دارند. دو کشور تا کنون سه بار باهم درگیر شده اند که دو جنگ آنان بر سر کشمیر بوده است.

استقبال رهبر شورشیان بلوچ پاکستان از احتمال کمک های هند

الله نظر بلوچ، رهبر جبهه آزادیبخش بلوچستان می گوید که از هر گونه کمک هند به شمول تهیه پول نقد برای فعالیت هایش، استقبال می کند. آقای بلوچ رهبری یکی از گروه های بزرگ شورشی را بر عهده دارد که برای آزادی ایالت بلوچستان پاکستان می جنگند.

آقای بلوچ در نخستین مصاحبه ویدیویی خود پس از پنج سال همچنین گفت که نیرو های تحت امرش به حمله بر دهلیز اقتصادی چین که از ایالت بلوچستان می گذرد، ادامه خواهد داد.

آقای بلوچ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که نه تنها هند، بلکه همۀ کشور های جهان باید از مبارزه ملی بلوچ ها حمایت دیپلوماتیک و مالی کند.

به نظر می رسد این اظهارات رهبر شورشیان بلوچ ها، سبب نگرانی اسلام آباد گردد. پاکستان همواره هند را به حمایت از شورشیان بلوچ متهم کرده است

XS
SM
MD
LG