لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان طرفداران ملا منصور و ملاعمر در هرات


طالبان در ولسوالی شندند ولایت هرات حضور فعال دارند
طالبان در ولسوالی شندند ولایت هرات حضور فعال دارند

مقام های امنیتی در غرب افغانستان از بروز اختلافات شدید بین سران گروه طالبان در ولایت هرات خبر میدهند.

جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی ۲۰۷ظفر گفت این اختلافات از چند روز به این سو بین ملا ننگیالی و ملا عبدالصمد دو تن از سران گروه طالبان در منطقه زیر کوه ولسوالی شیندند هرات بوجود امده که از شام روز پنجشنبه به درگیری انجامیده است.

جنرال جاهد به رادیو اشنا صدای امریکا گفت دلیل اختلاف بین این دو قوماندان طالب اعلان حمایت ملا ننگیالی از ملا اختر محمد منصور رهبر جدید گروه طالبان بعد از سفر به کشور پاکستان است.

قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر همچنان گفت در این درگیری ملا عبدالصمد به همراه دو قوماندان برجسته دیگر طالبان که هوادار ملا محمد عمر رهبر پیشین این گروه بودند کشته و بیشتر از ۵ تن دیگر زخمی شده اند.

جنرال جاهد گفت " درگیری دیروز شروع شده وتا شام هم دوام داشت بین ملا صمد و ملا ننگیالی، کشته هم شده است اما فعلآ هردو طرف در مواضع خود قرار دارند"

اما احسان الله حیات سخنگوی والی هرات با نشر خبرنامه ای گفته در این درگیری ۳ تن به شمول ملا عبدالصمد کشته و 6 تن دیگر از افراد وابسته به گروه طالبان زخمی شده اند.

آقای حیات همچنان گفته درگیری بین ملا ننگیالی با ملا نورالدين برادر ملا عبدالصمد بصورت پراکنده ادامه دارد.

تا بحال طالبان بگونه رسمی در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

درگیری بین سران طالبان در ولایت هرات در حالی شدت گرفته ، که اختلافات بین افراد این گروه در نقاط مختلف افغانستان بعد از نشر خبر مرگ ملا محمد عمر بالا گرفته است.

XS
SM
MD
LG