لینک های دسترسی

Breaking News

امیدواری ها برای ایجاد واکسین انفلونزا در آسترالیا


دانشمندان در آسترالیا می گویند تلاشهای آنها برای سرکوبی ویروس انفولانزا همۀ گیر به واسطه یک نوع واکسین جدید امیدوار کننده به نظر می رسد.

بیماری همه گیر انفولانزای موسمی در سراسر جهان سالانه باعث مرگ هزاران تن می شود.

دانشمندان آسترالیایی می گویند که آن انساج سیستم محافظتی وجود انسان به نام سلولهای"T" می تواند جز مهم واکسین انفولانزای همه گیر باشد.

یک پژوهش تازۀ دانشمندان پوهنتون ملبورن و پوهنتون هالند دریافته که ویروس انفولانزا چگونه سلول های سفید خون را کوچک می سازد. سلول های سفید خون، بدن را در برابر عفونت حفاظت می کند.

دانشمندان این پژوهش امیدوار اند تا درک این که ویروس چگونه سلول های "تی" را کوچک می سازد، در ایجاد واکسین که خصوصیت واضح ویروس را بشناسد، کمک کند.

ایجاد یک واکسین، جلوگیری از چند نوع انفلونزا

این گونه واکسین می تواند در برابر انواع انفولانزا موثر واقع شود و در حفاظت از شیوع بیماری های فصلی و همه گیر برای مدت های طولانی موثر واقع شود.

استفن ترنر، پرفیسور میکروبیولوژی (میکروب شناسی) در پوهنتون ملبورن می گوید که امیدوار است تا این تحقیق تداوی مکمل انفلوانزای را در بر داشته باشد. او افزود "واکسین فعلی نوعی مصئونیت را ایجاد می کند که این ویروس را مجبور می سازد تا به طور فوری خود را دگرگون کرده و اهداف خود را تغییر دهد."

واکسین های انفولانزای کنونی منجر به تولید ویتامین های می شود که در سلول ایجاد شده و علیه اقسام انفلونزا در بدن مقاومت کنند.

سلول های "تی" تمام سطح بدن را بررسی می کند تا هر گونه عفونت را در بدن کشف کند اما با این حال این سلول ها معمولاً در مبارزه با ویروس انفلوانزا موثریت کافی نمی داشته باشند.

ترنر می گوید پژوهشگران امیدوارند واکسین جدید که سلولهای "تی" را هدف قرار می دهد، بتواند علیه ویروس انفلوانزای همه گیر موثر واقع شود به جای اینکه فقط موارد خاص را تحت پوشش قرار دهد.

آزمایشات کلینکی ظرف پنج سال آینده آغاز می شود. پژوهشگران منتظر اند تا پژوهش در مورد سلول "تی" یافته های شان را در زمینه امراض ویرسی چون ایچ آی وی، زردی و تومرهای سرطانی انکشاف دهد.

انفلوانزا ، یک بیماری حاد تنفسی است. بیماری های فراگیر موسمی سالانه تا پنج میلیون تن را در سراسر جهان مریض می کند و بیش از 500 هزار را به کام مرگ می کشاند.
XS
SM
MD
LG