لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌های سرپل: طالبان ۱۷ مسافر را ربودند


هرچند مسئولیت این ادم ربایی را مسئولین محلی در سرپل به طالبان نسبت میدهند، اما تاهنوز طالبان در این مورد ابراز نظر نکرده اند.
هرچند مسئولیت این ادم ربایی را مسئولین محلی در سرپل به طالبان نسبت میدهند، اما تاهنوز طالبان در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

مقام‌های محلی در سرپل می گویند که روز گذشته هفده مسافر -همه مردان- که همه افراد ملکی بودند، در ساحه "ده مَرده" ولسوالی سانچارک این ولایت از سوی طالبان ربوده شده اند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در صحبت با صدای امریکا با تائید این رویداد گفت که همه این افراد قصد داشتند که از ولسوالی بلخاب سرپل به مرکز این ولایت بیایند که در مسیر راه ازسوی طالبان ربوده شدند.

به گفته آقای امانی تلاش برای رهایی این افراد جریان دارد و تا هنوز گفتگوها بین بزرگان محلی و گروه طالبان برای رهایی این افراد نتایجی در پی نداشته است. با اینحال طالبان تا کنون در پیوند با این رویداد ابراز نظری نکرده اند.

با این حال شماری از باشندگان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل در صحبت به صدای امریکا میگویند که طالبان پیش ازاین نیز مردم ولسوالی بلخاب را بخاطر حل مشکلات شان به ادارات هشدار داده بودند. ولسوالی بلخاب از ساحات نا آرام سرپل است.

پیش ازاین نیز دریک رویداد دیگر گروه طالبان مسافرین سه موتر در مسیر کندز-بغلان را ربوده بودند.

بربنیاد اطلاعات مقام های حکومت افغانستان پیش ازاین نیز دریک رویداد دیگر گروه طالبان ۱۸۵ از مسافرین در مسیر کندز-بغلان متوقف ساختند و حدود ۳۵ تن دیگر را با خود برده بودند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید که هشت مسافر ربوده شده هنوز هم در بند طالبان به سر میبرد.

مقام های محلی ولایت کندزمی گویند که طالبان روز گذشته دو تن دیگر از مسافر ربوده شده را نیز به قتل رسانیدند. با قتل این دو مسافر شمار کشته شده گان به دوازده تن رسیده است.

XS
SM
MD
LG