لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفین مسلح بار دیگر مسیر کندهار – ارزگان را بستند


سه ماه پیش مسیر کندهار – ارزگان، پس از دو ماه مسدودبودن، در نتیجۀ یک عملیات نظامی نیروهای افغان باز گردیده بود.
سه ماه پیش مسیر کندهار – ارزگان، پس از دو ماه مسدودبودن، در نتیجۀ یک عملیات نظامی نیروهای افغان باز گردیده بود.

مردم محل و مقامات امنیتی می‌گویند، دیشب چند پوسته امنیتی در مسیر شاه ولی‌کوت کندهار و ترینکوت ارزگان به دست طالبان افتاده که در نتیجه مسیر کندهار – ارزگان نیز مسدود شده است.

مردم محل به صدای امریکا گفتند که پولیس از پوسته‌های چت تنگی، باغتو و تناوچوی واقع در مسیر شهر ترینکوت مرکز ارزگان و ولسوالی شاه ولی‌کوت کندهار عقب‌نشینی کرده و به شهر ترینکوت رفته اند که در نتیجه پوسته‌های این مناطق به دست طالبان افتاده است.

یک مقام امنیتی ولسوالی شاه ولی‌کوت که نخواست نامش گرفته شود به صدای امریکا گفت، در آن مناطق شش پوستۀ پولیس بدون درگیری به تصرف طالبان در آمده است.

به گفتۀ منبع، تمام این پوسته‌ها مربوط پولیس قوماندانی امنیه ارزگان بود و دیشب پولیس‌های مؤظف خود را به شهر ترینکوت رسانده اند.

از دو هفتۀ گذشته به این طرف، فعالیت‌های شبکه‌های تیلفونی در ارزگان نیز متوقف شده که به همین دلیل، در رابطه به سقوط پوسته‌های امنیتی تماس با مقامات امنیتی ارزگان را دچار مشکل ساخته است.

شب گذشته نیز یک آنتن شبکۀ مخابراتی ام-تی-ان از سوی افراد مسلح ناشناس با استفاده از مواد انفجاری منفجر گردیده است.

سه ماه پیش مسیر کندهار – ارزگان، پس از دو ماه مسدودبودن، در نتیجۀ یک عملیات نظامی باز گردید.

به گفتۀ باشندگان ولسوالی شاه ولی‌کوت، طالبان مسلح حالا در ساحات باغتو، چت تنگی و تناوچوی در مسیر کندهار – ارزگان به چشم می‌خورند.

دگرمن محمدمحسن سلطانی سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل به اما صدای امریکا گفت، در بخش شمالی شهر ترینکوت مرکز ارزگان، در نتیجۀ حملات هوایی و عملیات زمینی نیروهای امنیتی افغان برضد شورشیان مسلح، نظامیان دولتی پنج کیلومتر پیش‌روی کرده اند.

دگرمن سلطانی گفت، حالا در ساحات که پیش‌روی صورت گرفته، برخی پوسته‌های امنیتی نظامیان افغان افراز شده است.

از ناامنی‌های تازه در ارزگان دو هفته می‌گذرد، نخست طالبان مسلح بالای شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان، حملات گسترده را انجام دادند؛ سپس نیروهای امنیتی افغان برضد جنگجویان طالب عملیات پاکسازی را آغاز کردند که هنوز هم ادامه دارد.

رهبری نبرد کنونی برضد مخالفین مسلح دولت، به دوش جنرال عبدالرازق قوماندان پولیس کندهار است.

طالبان هنوز در مورد موج تازۀ ناامنی‌ها در ارزگان تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG