لینک های دسترسی

Breaking News

حملات مخالفان مسلح در فاریاب و سرپل دفع شد


به گفتۀ مقامها ۲۰ تندرو شورشی در این نبرد کشته شده است
به گفتۀ مقامها ۲۰ تندرو شورشی در این نبرد کشته شده است

مخالفان مسلح دولت شب گذشته به نیت رهایی زندانیان طالب از زندان ولایت فاریاب بر شهر میمنه یورش بردند که به گفتۀ مقامهای محلی آن ولایت حملات شورشیان از سوی نیروهای امنیتی افغان دفع شد.

عبدالستار بارز معاون والی فاریاب در صحبت با رادیو آشنا صدای امریکا گفت که در جریان درگیری های شب گذشته شيخ ولى جان یکی از فرماندهان عمده طالبان پاکستانی که عضویت کمیته کویته طالبان را دارد همراه با والی نام نهاد شان نیز کشته شدند.

براساس اطلاعات یک مسئولین امنیتی در فاریاب که نخواست نامش افشا شود، نزدیک به ۲۰ مخالف مسلح دولت دراین درگیری ها کشته شده اند. با این حال طالبان تاهنوز در پیوند به درگیری های شهر میمنه تاهنوز به رسانه ها ابراز نظر نکرده اند.

پیش از آغاز درگیری ها رحمت الله تُرکستانی،عضو شورای ولایتی فاریاب به رسانه ها گفته بود دو فرد پاکستانی ازساحه محبس توسط نیروهای امنیتی دستگیرشده بودند که احتمالاُ برای عملی شدن حمله شان اطلاعات جمع آوری میکرد.

فاریاب درشمال افغانستان پس از ختم عملیات نظامی به رهبری جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری، گواه درگیری های گسترده بین نیرو های امنیتی و مخالفان مسلح بوده است.

با این حال شماری از ولسوالی های در ولایات همجوار فاریاب نیز در جریان شب گذشته دستخوش نا آرامی های بوده است.

مسئولین محلی در ولایت جوزجان میگوید که درگیری ها ولسوالی آقچه این ولایت که شام دیروز آغاز گردیده بود تا ساعت بامداد امروز ادامه داشت.

عبدالرحمان " محمودی " معاون مقام ولایت در صحبت تلفونی به صدای امریکا میگوید حمله طالبان شام روز گذشته بالای پوسته نیرو های امنیتی در بالاحصار این ولسوالی آغاز گردیده بود.

ولسوالی های درز آب، قوش تپه و خمآب ولایت جوزجان نیز روز گذشته گواه حملات مخالفین به قصد تصرف مرکز این ولسوالی ها ازسوی طالبان بودند.

ازسوی هم مسئولین محلی در ولایت سرپل در همسایگی ولایت جوزجان از درگیری ها بین مخالفین مسلح دولت ونیرو های امنیتی در ولسوالی کوهستانات این ولایت خبر میدهند.

اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل درتماس به رادیو آشنا صدای امریکا میگوید که حمله طالبان بالای ولسوالی کوهستانات سبب گیر ماندن شماری از نیرو ها در این منطقه گردیده بود.

و اما این حمله طالبان با امدن جنگنده های هوایی نیرو های اردوی ملی پس زده شد.

آصف جبار خیل فرمانده پولیس سرپل میگوید که هنوز درگیری دراین ساحه جریان نداشته و نیرو های آنها درحالت اماده باش برای دفع حملات مخالفین را دارد.

با این حال طالبان با ارسال پیام به رسانه ها گفته اند که آنها در این حمله شماری از نیرو ها را نخست اسیر و مقداری از جنگ افزار هایشان را نیز به غنیمت گرفته اند. اما این گفته ها ازسوی مسئولین امنیتی رد شده است.

XS
SM
MD
LG