لینک های دسترسی

Breaking News

گردهمایی بین ادیان در واشنگتن برای همبستگی، تفاهم و صلح


جو بایدن، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در یک گردهمایی میان ادیان تحت عنوان "همبستگی، تفاهم و صلح" در واشنگتن به طور غیرمترقبه شرکت کرد. در این گردهمایی که در پوهنتون جورج تاون برگزار گردیده بود نمایندگان مسیحیان، یهودیان، مسلمانان و سیکها شرکت داشتند.

یک هفته بعد از حملات دهشت افگنی در پاریس و ایالات متحده، جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده درحالی که به جایگاهی که در آن نمایندگان چهار دین جهان نشسته بودند اشاره می کرد گفت "رسانه ها اینجا هست، به اطراف بنگرید، این امریکا است، این امریکا است." این اشاره وی واکنشی به تبلیغات سو در مورد مسلمانان در ایالات متحده بود.

آقای بایدن از رهبران سیاسی ایالات متحده انتقاد کرد که خواهان منع موقتی ورود مسلمانان به ایالات متحده شده و می خواهند مسلمانان در بانک های اطلاعاتی ثبت شوند. او گفت این چیزی است که گروه دولت اسلامی خواستار آن است و آن برخورد تمدنها است و این سبب می شود که مسلمانان بیشتری به صفوف خلافت بپینوندند.

معاون رئیس جمهور امریکا گفت "آنچه مرا نسبت به رهبری سیاسی ما درهمه ابعاد به تعجب وا می دارد اینست که آنها این مطلب را بخوبی درک کرده نمی توانند. آنچه را آنها تقویت می کنند درحقیقت همان چیزی است که مردمان محکوم شده نیز آنرا می خواهند."

یکی از برجسته ترین سخنرانان درین گردهمايي لیلا برادرز محصل مسلمان از پوهنتون جورج تاون بود. او از خوف مادرش وقتی او در محضر عام حجاب می پوشد حکایت کرد.

او گفت "من از مادرم پرسیدم آیا تا به حال به دور کردن حجابش فکر کرده است. می دانید او چه جواب داد؟ جوابش نخیر بود. اگر مردم درمورد مسلمانان در امریکا نگران اند و می خواهند ما کارت هویت حمل کنیم، درین صورت ما کارت هویت داریم و آن همین حجاب من است."

دانلد ویوری، یکی از علمای دینی رومن کاتولیک در واشنگتن با این سخنان در مورد همبستگی و تفاهم میان ادیان صحبت کرد. او "اعمال دهشت افگنی از سببی رخ میدهد که تعدادی میل دارند آنرا انجام دهند. درعین حال تعدادی دیگر هستند که میخواهند خاموش باقی بمانند. ولی ما درین جا گرد هم آمده ایم و می گوییم که ما از آنجمله مردم نیستیم."

ویرل تاکید ورزیده که همه این مردمان باید به طور دایم به این همبستگی خویش ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG