لینک های دسترسی

Breaking News

هرات میزبان جشنوارۀ بین المللی فلم زنان


بھارت کی مختلف ریاستوں میں گرمی کی شدید لہر کے باعث ہونے والی اموات کی تعداد ایک سو پچاس سے تجاوز کر چکی ہے۔
بھارت کی مختلف ریاستوں میں گرمی کی شدید لہر کے باعث ہونے والی اموات کی تعداد ایک سو پچاس سے تجاوز کر چکی ہے۔

دومین جشنواره بين المللی فلم زنان، به منظور توجه بیشتر جهانیان به وضعیت زنان به ویژه زنان افغان، در ولايت هرات افتتاح شد.

این جشنواره محصول کار مشترک خانۀ فلم رویا و بنیاد آرمان شهر می باشد که با همکاری چندین نهاد ملی، بین المللی و دولتی برای دومین سال پیاپی در قلعه تاریخی اختیارالدین خان ولایت هرات برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فلم زنان که سه روز دوام دارد میزبان مهمانانی از کشور های افغانستان، ‌ایتالیا ، ‌هند،‌ تاجیکستان، ‌ایالات متحده امریکا و بریتانیا می باشد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:55 0:00
لینک دانلود

در این جشنواره ۵۰۰ فلم در قالب های داستانی،‌ داستانی کوتاه،‌ مستند و انیمیشن ساخته و پرداختۀ کارگردانان مختلف دنیا به رقابت پرداخته اند که از بین آنها تنها ۶۱ فلم جواز نشر را به دست آورده است.

رویا سادات یکی از مسئولان برگزاری این جشنواره می گوید که به هدف برجسته ساختن نقش زنان در عرصه های مختلف جامعه و نشان دادن تساوی جنسیتی این فستیوال را دایر نموده اند.

لینا علم یک تن از هنر پیشه های افغان نیز برگزاری چنين برنامه های اختصاصی را، راهكاری موثر در جهت ارتقای تجارب هنرمندان افغان می خواند.

خانم علم به رادیو آشنا صدای امریکا گفت این جشنواره زنانه همچنان می تواند گامی موثر در راستای آگاهی دهی به زنان افغان برای بيرون رفت از مشكلات شان در جامعه کنونی به شمار آید.

مسئولان فرهنگی افغان نیز برگزاری چنین جشنواره هایی را کارا در راستای نهادینه شدن فرهنگ سینما و توجه مردم به هنرمندان می دانند.

با اینحال شماری از فرهنگیان افغان در این جشنواره، ‌حکومت افغانستان را متهم به بی توجهی به هنرمند و هنر سینما کردند.

رهنورد زریاب نویسنده افغان در مراسم افتتاحیه این جشنواره از مقام های افغان خواست تا در حکومت جدید با پشتیبانی و حمایت از هنرمندان افغان،‌از این نیروی عظیم به نفع صلح،‌ ثبات و ایجاد عدالت در کشور استفاده کنند.

اختتامیه این فستیوال نیز با اهدای تندیس دومین جشنواره بین المللی فلم زنان به - بهترین فلم، بهترین کارگردان و بهترین فلمنامه نویس همراه خواهد بود.

فستیوال فلم زنان در هرات
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:25 0:00

XS
SM
MD
LG