لینک های دسترسی

Breaking News

ماتلی: قانون باید رایگان به دسترس مردم قرار گیرد


کیمبرلی ماتلی که تقریبا در هر قارۀ دنیا به حیث وکیل مدافع کار کرده ، گامهای برجسته در راه بهبود سیستم عدلی و قضایی در افغانستان برداشته است.

کیمبرلی ماتلی به عنوان یکی از وکلای مدافع و قابل احترام شهرت جهانی حاصل کرده است. وی یک تن از پیشگامان پیگرد های حقوقی است که کار را در افغانستان آغاز نموده و با تلاش در عرصۀ مرور نظام حقوقی وعدلی با موفقیت بی سابقه دست یافته است.

خانم ماتلی در تقریبا هر قارۀ دنیا به حیث وکیل مدافع کار کرده است. درحال حاضر مجوز حقوقی برای کار در افغانستان ، محکمه جنایی بین المللی، امارات متحده عربی، دیوان عالی ایالات متحده و ایالت ویسکانسین را دارد. او درحال کار روی اخذ مجوز وکلالت در بریتانیا است.

وی درمورد انتظاراتش از نتایج محاکمه دوم فرخنده گفت:اگر وی آنجا می بود، سعی میکرد تا از محکمه خواستار پیگیری جدی به بررسی بیشتر روی متهمان شود و تلاش مینمود که حتی مردم بیشتر درین قضیه پاسخگو باشند زیرابیش از ۱۲ تن در قتل او درگیربود. و بلاخره تلاش میکرد که جریان محاکمه دوم مانند محاکمه نخست برای عامه مردم از طریق تلویزیون پخش میشد.

کمیبرلی ماتلی یگانه و نخستین وکیل مدافع غربی است که در راه نظام عدلی و حقوقی در افغانستان تلاش کرده است. او با موفقیت تمام قضایا را در افغانستان برای بیش از هفت سال تحت غور و بررسی قرار داده است.

خانم ماتلی در نشست خود با تلویزیون آشنا گفت :راه برای بهبود بخشیدن به سیستم عدلی و قضایی در افغانستان حصول اطمینان است از اینکه قوانین تطبیق و پیگیری میشوند و سیستم عدلی احترام میگردد. اگر مردم بدانند که قضات قانون را تطبیق نمیکنند و احترام قایل نیستند باید علیه قضات شکایت کتبی صورت گیرد و دولت آنها را وادار به پاسخگویی نماید.

نشست با یک تن از وکلای مدافع که چندین سال در افغانستان کار نموده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:47 0:00

XS
SM
MD
LG