لینک های دسترسی

Breaking News

بهروزیان: روزی شاید "والت دیزنی" افغانستان من باشم


بهروزیان لسانس در رشتۀ کمپیوتر ساینس نیز دارد
بهروزیان لسانس در رشتۀ کمپیوتر ساینس نیز دارد

سمیه بهروزیان نقاش و طراح افغان است که در ولایت هرات زندگی می کند. او در رشته کمپیوتر ساینس لسانس داشته و از سال ۲۰۰۵ به اینسو به گونۀ حرفه ای نقاشی را با نشر کتابی به نامی "بیا بازی کنیم" آغاز کرد.

شماری از نقاشی های بهروزیان در سال ۲۰۰۹ در کتاب یکی از نهاد های صحی استفاده شد و کماکان در همین سال در چندین مجلۀ دیگر طبی نیز رسامی و نقاشی های سمیه بهروزیان نشر شد.

در سال ۲۰۱۲ بهروزیان گامی فراتر نهادو کتابی را برای آگاهی نوجوانان از حقوق شان به ویژه حق رایدهی به نام "ما می توانیم" تهیه و چاپ کرد. چندی پس در همین سال برای کودکان افغان کتاب حروف انگلیسی را با نقاشی های آشنا که قابل فهم باشد، تهیه و نشر کرد.

سمیه بهروزیان رویای والت دیزنی افغانستان را به سر دارد و می خواهد با نقاشی هایش دنیای کارتون و انمیشن را در افغانستان رنگ و رخ ببخشد. او یک مادر است و می خواهد فرزندش به وسیلۀ هنر نقاشی و کارتون با افغانستان و جهان آشنا شود.

please wait

No media source currently available

0:00 0:07:02 0:00

  • 16x9 Image

    صدف غیاثی

    صدف غیاثی در سال ۲۰۰۸ میلادی از فاکولتۀ ژورنالیزم و ارتباطات جمعی دانشگاه بلخ به درجۀ لسانس فارغ شد. صدف از اوایل سال ۲۰۱۲ تا اواخر ۲۰۱۴ در دانشگاه بلخ به صفت آموزگار در رشتۀ ژورنالیزم تدریس کرد و نیز در هفت سال گذشته با رسانه های متعدد داخلی و خارجی به حیث گوینده، گزارشگر و خبرنگار ایفای وظیفه کرده است.

XS
SM
MD
LG