لینک های دسترسی

Breaking News

ایران، امریکا و عربستان را متهم به حمایت حملات تهران کرد


آیت الله علی خامنه ای از جمله رهبران آشتی نا پذیر ایالات متحده و عربستان سعودی تلقی می گردد
آیت الله علی خامنه ای از جمله رهبران آشتی نا پذیر ایالات متحده و عربستان سعودی تلقی می گردد

رهبران ایران روز جمعه ایالات متحده و عربستان سعودی را متهم به حمایت از حملات چهارشنبه در تهران، پایتخت ایران، کردند.

در حملات چهار شنبۀ تهران، ۱۷ نفر کشته شد و ۵۲ نفر دیگر زخمی گردید. گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت حملات دهشت افگنی در تهران را بر عهده گرفت، گروهی که مورد حملات دوامدار امریکا قرار دارد.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، گفت حملات که در تهران صورت گرفت، موجب خواهد شد تا انزجار ایرانی ها در مقابل ایالات متحده و عربستان سعودی بیشتر گردد.

آقای خامنه ای با نشر یک تسلیت نامه قبل از مراسم جنازۀ قربانیان حملات روز چهار شنبه گفت که چنین حملات "تصمیم ملت ایران را متزلزل نخواهد کرد و نتیجۀ چنین حملات چیزی جز افزایش نفرت در برابر حکومت ایالات متحده و شرکای آن در منطقه مثل عربستان سعودی نخواهد بود."

یک روز پس از حملات تهران، محمود علوی، وزیر استخبارات ایران، گفت که ادارۀ تحت رهبری وی تلاش می کند تا در یابد که آیا عربستان سعودی نقشی در حملات روز چهار شنبۀ تهران داشت یا خیر؟ اما تاکید کرد که حال قبل از وقت است تا در مورد پیش داوری کرد.

در جریان مراسم جنازۀ قربانیان حملات روز چهار شنبه، علی لاریجانی، رئیس پارلمان، ایران، ایالات متحده را به مثابۀ "نسخۀ بین المللی" گروه دولت اسلامی یا داعش خطاب کرد. آقای لاریجانی همچنین ایالات متحده را متهم کرد که آن کشور دموکراسی را در برابر پول، تبادله می کند. به نظر می رسد که هدف آقای لاریجانی توافق اخیر فروش تسلیحات ایالات متحده برای عربستان سعودی می باشد که مجموعۀ ارزش آن به ۱۱۰ میلیارد دالر می رسد.

رئیس پارلمان ایران همچنین اظهارات ضد ایران توسط مقامات ایالات متحده و عربستان سعودی را "رسوایی" عنوان کرد.

آقای لاریجانی همچنین اقدام سنای ایالات متحده مبنی بر تلاش در قسمت وضع تعزیرات جدید بر ضد ایران را مورد انتقاد قرار داد.

در جریان مراسم جنازۀ قربانیان حملات روز چهار شنبه در تهران که پس از ادای نماز جمعه صورت گرفت، هزاران تن از شهروندان ایرانی نیز شعار های "مرگ بر ایالات متحد و مرگ به آل سعود" سر دادند.

واکنش ایالات متحده در مورد حملات تهران

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که برای قربانیان حملات دهشت افگنی صبح چهار شنبه در تهران، پایتخت ایران، دعا می کند.

در عین حال، آقای ترمپ با نشر یک اعلامیه گفته است که کشورهایی که از دهشت افگنی حمایت می‌کنند، خود در معرض خطر قربانی شدن توسط شرارتی که خود ترویج می‌کنند، قرار می‌گیرند.

ایالات متحده و متحدین آن، حکومت ایران را حامی دهشت افگنی می‌داند، اتهامی که تهران آن را رد کرده و غرب را متهم به برخورد دوگانه در برابر دهشت می‌کند.

XS
SM
MD
LG