لینک های دسترسی

Breaking News

دستور توقیف رئیس جمهور متواری اوکراین صادر شد


وزارت داخلۀ اوکراین دستور توقیف ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور آن کشور را داده است

ویکتور یوناکوویچ به دنبال مظاهرات گسترده، و کشته شدن مظاهره کنندگان از قدرت برکنار شده و در محل نا معلومی به سر می برد. ارسن افه کوف، وزیر داخلۀ موقت اوکراین در صفحه فیسبوک خود نوشته است که "یک دوسیه رسمی برای عاملین قتل عام اتباع صلح خوا کشور باز گردیده است." وی اضافه کرده که یانوکویچ و عاملین خشونت در کیف مورد پیگرد قرار دارند.

هرچند ویکتور یانوکویچ از قدرت برکنار گردیده و از روز شنبه بدینسو لادرک میباشد، امروز دوشنبه مظاهره کنندگان ضد حکومتی در میدان استقلال شهر کیف خیمه زده بودند. یک تن از این مظاهره کنندگان چنین ابراز نظر کرد.

به قول از وزیر داخله موقت آقای یانوکویچ با همراهانش توسط موتر منزل رهایشی اش را در منطقه کریما به سمت نامعلومی ترک کرده است. این در حالیست که کترین اشتن رئیس پالیسی اتحادیه اروپا امروز دیدار دو روزه اش را از کیف آغاز کرد. قرار است وی با رهبران موقت روی بحران سیاسی اوکراین و اتخاذ تدابیر برای یک اقتصاد با ثبات در آن کشور، ملاقات کند.

دستور توقیف رئیس جمهور اوکراین صادر شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:26 0:00


از سوی دیگر اولکساندر تورخینوف رئیس پارلمان اوکراین که دیروز موقتاً به سمت ریاست جمهوری کشور گماشته شد با تجدید روابط با غرب متعهد گردید. اقای تورخینوف از پارلمان خواست تا به ایجاد حکومت موقت تا روز سه شنبه موافقه کند. اعتراضات در اوکراین پس از آن آغاز شد که یانکوویچ در ماه نوامبر از یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا به نفع روابط نزدیکتر با روسیه عقب کشید. اعتراضات در اوکراین ابتدا مسالمت آمیز بود اما بعداً به خشونت گرائید.

اوکراین بین جمعیتی که در شرق کشور به طور سنتی خواهان روابط نزدیک با روسیه هستند و آنانی که در غرب اتحادیه اروپا را ترجیح می دهند تقسیم شده است.
روسیه، حامی رئیس جمهور برکنار شده اوکراین، بروز یکشنبه اعلام کرد سفیرش را از شهر کیف برای مشورت در خصوص وضعیت رو به وخامت اوکراین فراخوانده است.
XS
SM
MD
LG