لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت ایران در لندن، سفارت بریتانیا در تهران بازگشایی شد


سفارت بریتانیا در ایران، که حدود چهار سال قبل، بعد از حمله مظاهره کننده گان بر عمارت آن سفارت مسدود گردید، امروز یکشنبه دوباره گشایش یافت.

فلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا، سفارت آن کشور را بروز یکشنبه در تهران باز گشایی کرد و رسما اعلان کرد که آن سفارت به ماموریت خود ادامه می دهد. همزمان با آن سفارت ایران در بریتانیا بازگشایی شد.

دو کشور نمایندگان خود را در سطح شارژ دافیر مقیم خواهند داشت.

وزیر خارجه بریتانیا می گوید که گرمی روابط با ایران برای بار اول دو سال قبل، بعد از انتخاب رئیس جمهور حسن روحانی که به اعتدال گرایی شهرت دارد، رونما شد.

در عین زمان، جواد ظریف وزیر خارجه ایران از بازگشایی سفارت بریتانیا در ایران استقبال نمود.

اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهور ایران گفت ایران هیچ اعتراضی در مورد همکاری با کشور های جهان ندارد" حکومت ایران هیچ محدویت و اعتراضی در مورد همکاری با مردم و حکومت های جهان ندارد و هیچ مشکلی هم در مورد معاملات اقتصادی با هیچ یک از کشور های موجود نیست."

چنین به نظر میرسد که که شهروندان ایران در مورد گشایش سفارت بریتانیا در آن کشور خوشبین استند.

محمد شالیکار شهروند ایرانی می گوید داشتن روابط خوب با کشور های دیگر در صورتیکه علایق ایران حفظ گردد، چیز بد نیست.

سعید مهربانی شهروند دیگر ایرانی می گوید" وقتی می خواهم درخواستی ویزه بریتانیا را بدهم باید به ترکیه سفر کنم. با گشایش سفارت بریتانیا ما پول کمتر مصرف می کنیم و وقت ما هم تلف نمی گردد. کار بسیار خوب است."

اما برخی مانند محمد جعفری گشایش سفارت بریتانیا را به نظر شک و تردید می نگرد و می گوید ممکن مشکلاتی را خلق کند " بریتانیا هیچگاه تصویر خوب از خود برای ما نشان نداده است، از مسیر مستقیم خارج شده است. بناً موجودیت آنها مشکلاتی در قبال خواهند داشت."

از سال ۲۰۰۳ تا کنون این اولین وزیر خارجه بریتانیا است که از تهران بازدید به عمل می آورد.

این در حالیست که تندروان ایرانی مخالف بهبودی روابط با لندن استند. اکثریت آنها زمانی که در سال ۲۰۱۱ بر سفارت بریتانیا در تهران حمله کردند، آن سفارت را مرکز آشوب و فتنه خواندند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG