لینک های دسترسی

Breaking News

امانو: اداره بین المللی انرژی اتمی قابلیت کافی دارد


رئیس اداره نظارت بر امور هسته یی ملل متحد گفت وی روی قابلیت اداره اش به واضح ساختن این موضوع اطمینان دارد که ایا ایران تصمیم انکشاف سلاح ذروی را ده سال قبل داشت یا خیر.

یوکییا امانو رئیس اداره بین المللی انرژی اتمی طی ملاقاتی در ویانا گفت که حل موضوعات روی برنامه هسته یی ایران یک فرصت تاریخی میباشد" اکنون یک فرصت تاریخی است تا موضوع برنامه هسته یی را حل کرد.امیدوار استم که از این فرصت استفاده کامل صورت گیرد."

رضا نجفی نماینده ایران در اداره بین المللی انرژی اتمی گفت تهران آماده همکاری با گروه ناظرین است" توافق کرده بودیم که تا پانزدهم ماه آگست توضیحات و اسناد را ارائه کنیم که ما این کار را کردیم. بناً منحیث گام نخست تعهدات خود را برآورده ساختیم. گام دوم برسی اسناد از طرف اداره ناطرین ملل متحد است و همچنان این که اگر کدام سوال و یا نکته مبهم باقی می ماند از ما بپرسند."

ایران به اساس توافق چهاردهم ماه جولای با برتانیه، چین، فرانسه، جرمنی، روسیه ، و ایالات متحده ، موافقه کرده است تا شفافیت را در مورد پلان برنامه هسته یی خود بهبودی بخشد و تمام فعالیت های مظنون هسته یی گذشته را در بدل رفع تعزیرات حل نماید.

XS
SM
MD
LG