لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات غرب ستیزانۀ خامنه یی


در حالیکه فشار های اقتصادی کشور های غربی بر ایران رو به افزایش است، یک مقام ارشد مذهبی آن کشور گفته است که تعزیرات غرب بر ایران اثر گذار نخواهد بود.

آیت الله علی خامنه یی رهبر ارشد مذهبی ایران روز یک شنبه گفت که تعزیرات غرب، پیشرفت های تهران را متوقف نساخته، اما نفرت موجود نسبت به غرب را در دل های ایرانیان عمیقتر خواهد ساخت.

هزاران شهروند ایرانی برای یادبود از بیست و سومین سالروز وفات آیت الله روح الله خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در آرامگاه وی جمع شده بودند.

اشتراک کنندگان این گردهمایی شعار های ضد امریکایی و ضد اسراییلی سر می دادند.

خامنه یی گفت که ادعا های ایالات متحده و سایر شرکای غربی آن دروغ است که می گویند ایران در تلاش انکشاف تسلیحات هستوی است. او افزود که غرب با بیان این ادعا می خواهد مشکلات خود را پنهان نگه دارد.

هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده در واکنش به گفته های خامنه یی گفت که رهبران همواره برای مقاصد داخلی بیاناتی دارند، اما او ابراز امیدواری کرد که ایران در راستای حل دپلوماتیک گام بردارد.

وزیر خارجۀ ایالات متحده روز گذشته در اسلو مرکز ناروی گفت که به ایران چند هفتۀ دیگر نیز وقت داده می شود تا نگرانی های بین المللی را در مورد برنامۀ جنجال بر انگیز هستوی خود مرفوع سازد.

تهران پا فشاری می کند که برنامۀ هستوی آن کشور صلح آمیز است، اما شمار زیاد کشور ها می گویند که تهران در صدد انکشاف سلاح هستوی است.

ایران هم اکنون سرگرم مذاکرات هستوی با شش قدرت جهان است.

گروه پنج جمع یک از ایران خواسته است تا غنی سازی یورانیم را به میزانی که قابلیت تولید سلاح هستوی را دارد، متوقف سازد. اما تهران که در این اواخر با تعزیرات سختگیرانه تر غرب مواجه شده است، خواستار برداشتن تعزیرات در بدل توقف غنی سازی یورانیم شده است.

XS
SM
MD
LG