لینک های دسترسی

Breaking News

اصلاح طلبان در انتخابات پارلمانی ایران سبقت دارند


در حالیکه شمارش آرا در انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان در ایران ادامه دارد، چنین معلوم می شود که اصلاح طلبان در ایران به پیروزی بزرگ دست می یابند. احتمال میرود که نتایج نهایی به روز دو شنبه اعلان گردد.

نتایج قسمی نشان می دهد که اصلاح طلبان و اعتدال گرایان که طرفدار همکاری و روابط با غرب استند، اکثریت آرا را بدست آورده اند.

در عین زمان این نتایج قسمی بیانگر آن است که محافظه کاران ایران بصورت قابل ملاحظه یی در حال از دست دادن دو صد و نود کرسی پارلمان استند، تاکنون اصلاح طلبان حامی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، قادر به کسب تمام سی کرسی مربوط به تهران، در پارلمان شدند.

روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور سابق در صدر رقابت برای عضویت در مجلس خبره گان قرار دارند.

مجلس خبره گان، عملکرد رهبر ارشد روحانی ایران را نظارت می کند که همواره تصمیم نهایی را در سیاست خارجی آن کشور اتخاذ می کند.

در این انتخابات ملیون ها نفردر سراسر ایران برای انتخابات پارلمان که دارای 290 کرسی میباشد و مجلس خبره گان که دارای 88 عضو است رای دادند.

در محلات رای دهی اکثریت مردم اشتراک نموده و امیدوار پارلمانی استند که از رئیس جمهور حسن روحانی حمایت کند" امیدوارم تغیر در مجلس رونما گردد. ما به گروه نو نظریات نو و تصامیم نو ضرورت داریم. فکر می کنم که آنها باید از حکومت ایران و تصامیم رئیس جمهور حمایت کنند."

اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات پارلمانی ایران سبقت دارند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00

آرش رای دهنده دیگر می گوید برای حمایت از حکومت رای میدهد" رای می دهیم تا از حکومت خود حمایت کنیم که در ها را بروی اروپا ایالات متحده و کشور های دیگر آسیایی با روابط جدید باز می کند."

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور ایران گفت اشتراک وسیع در رای دهی بیانگر خوشبینی مردم در مورد روند دموکراتیک کشور است و آقای روحانی را کمک می کند تا به پالیسی ها و اجندای خود ادامه دهد" این نشانه واضح است که مردم ایران در صحنه سیاسی حاضر اند و به روند دوموکراتیک در کشور باور دارند. آنها در انتخابات اشتراک می کنند تا این پالیسی ها به مسیری پیش رود که آنها به ان باور دارند. "

وزارت داخله ایران می گوید نتایج انتخابات تا چند روز دیگر اعلان خواهد گردید.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG