لینک های دسترسی

Breaking News

حسن روحانی: ایران وارد فصل جدید شد


حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز پایان یافتن تحریمات بین المللی علیه کشورش را ستود و گفت که ایران اکنون وارد فصل تازه ای شد. ایالات متحده و سایر قدرت های جهان، تحریمات اقتصادی علیه ایران را به روز شنبه، پس از آن رفع ساختند که ادارۀ بین المللی انرژی هستوی تأیید کرد که شرایط ذکر شده در توافق هسته یی را به جا آورده است.

اداره بین المللی انرژی اتمی تصدیق نموده است که ایران شرایط توافق روی برنامه هسته یی را تکمیل نموده ، حرکتی که منجر به رفع تعذیرات اقتصادی علیه آن کشور می گردد و همچنان زمینه توسعه روابط بین المللی را از طریق تجارت به آن کشور مساعد می سازد.

در ماه جولای سال گذشته ایران و شش قدرت جهان با اعلام توافقنامه که به نام پلان مشترک گسترده عمل شناخته میشود، به دستاورد بزرگی نائل امدند

اکنون با تصدیق ناظرین ملل متحد از پیروی ایران از شرایط این توافق، ایران و قدرت های جهان اقدام عمده بعدی را اتخاذ مینمایند

اما ایالات متحده می گوید به نظارت خود ار فعالیت های هسته یی ایران ادامه می دهد. جان کری وزیر خارجه ایالات متحده گفت بیم از ایران را رفع می سازیم" ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ترس و وحشت یک ایران هسته یی منحیث یک تهدید به امنیت شرق میانه و صلح جهانی رفع گردد."

توافق ایران که شامل از بین بردن هزاران سنترفیوج و غیر فعال ساختن یک رکتر بزرگ آب میگردید روزنه مذاکره روی موضوعات دیگر را برای ایالات متحده باز نمود.

اما بعضی ها می گویند اعمال تحریک بر انگیز اخیر ایران مثل دستگیری مختصر دریا نوردان ایالات متحده ، نگرانی های را ایجاد کرده که گویا ایالات متحده در رابطه با ایران از عجله کار می گیرد. دانلد ترمپ کاندید ریاست جمهوری مخالفت جدی خود را با این توافق نشان داده گفت" نشانه آنست که ما در کدام جهت روان استیم. توافق ایران احمقانه ترین توافقی است که من تا حال دیده ام."

در همین حال حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه گفت تطبیق رسمی توافقی که بین تهران و شش قدرت بزرگ جهان صورت گرفت قناعت تمام جوانب را حاصل نمود به جز افراط گرایان تندرو.

اگر ایران در ظرف یک سال به پیروی و تطبیق شرایط توافق هسته یی ادامه دهد / برای هر رهبر آینده ایالات متحده مشکل خواهد بود تا شمولیت ایالات متحده را در این توافق خاتمه بخشد.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG