لینک های دسترسی

Breaking News

ایران:'تعزیرات بر ایران قیمت نفت را در جهان بلند خواهد برد'


آرشیف: پایگاه استخراج نفت در ایران
آرشیف: پایگاه استخراج نفت در ایران

کیوین رَد وزیر خارجۀ آسترالیا گفت، در قبال تعزیرات جدید علیه ایران که به روز دوشنبه از جانب اتحادیۀ اروپا اتخاذ شد، کشورش نیز اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد که در آن راکد سازی سرمایه های بانک مرکزی ایران در استرالیا شامل می باشد.

ممنوعیت های شدید کشورهای غربی بر خرید نفت ایران به ادامه فشارهای جهانی بر ایران، مبنی بر توقف برنامه جنجال برانگیز اتمی این کشور صورت گرفته است.

اما مقامات هندی می گویند، آنان در جستجوی راه های ادامۀ تورید نفت از ایران می باشند که در حال حاضر 12 درصد منابع نفت آنکشور را تشکیل می دهد.

جیپال ریدی وزیر نفت هند می گوید، دهلی جدید می خواهد تا اندازۀ که می تواند از ایران نفت خریداری کند، به خاطریکه شرایط بسیار مناسب می باشد. وزیر نفت هند گفت رفتار ایران با هند با وجود تکرار موانع در پرداخت پول نفت خام به آنکشور، بسیار مناسب بوده است.

جیپال ریدی گفت "ما تلاش های مانرا به بهترین وجه آن انجام داده ایم تا پول را تادیه کنیم. باوجود مشکلات موجود، حکومت ایران ما را برداشت و تحمل کرده است. این تلاش ما در آینده خواهد بود تا از منابع آنکشور به صورت کامل استفاده کنیم."

یک هیات هند هفتۀ گذشته به ایران رفت تا روی چگونگی تداوم تجارت نفت میان دو کشور که ارزش آن به 12 میلیارد دالر در سال می رسد، بحث کنند.

فی رگورام، یک تحلیل گر انرژی در هند می گوید هند تصمیم دارد با سایر کشور های تولید کنندۀ نفت مانند عربستان سعودی نیز دسترسی پیدا کند.

وزیر نفت هند تاکید کرده است که هند تنها تعزیرات وضع شده توسط سازمان ملل متحد را پی می گیرد نه آنهاییکه توسط سایر کشورها اتخاذ می شود.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، تحریم وضع شده توسط اتحادیۀ اروپا را ستوده گفته است که ایالات متحده تحریم های دیگری را نیز بر تهران وضع خواهد کرد.

ایالات متحده به روز دوشنبه تعزیرات جدیدی را علیه ایران علاوه کرد که در آن بانک تجارت ایران نیز شامل می باشد. این بانک سومین بانک بزرگ آنکشور به حساب می آید. هرچند ایالات متحده هیچ روابط تجاری با نهاد های مالی ایران ندادر اما تعزیرات ایالات متحده کمک می کند تا دسترسی ایران با سیستم بانکی بین المللی قطع شود.

اما ایران تصمیم اتحادیۀ اروپا مبنی بر وضع تعزیرات جدید علیه نفت و راکد ساخت سرمایه های بانک مرکزی این کشور را تقبیح کرده و آنرا "غیر قانونی و غیرمنصفانه" خوانده است.

سیاستمداران ایرانی به روز سه شنبه گفتند آنان انتظار تحریم نفت کشور شان را داشتند. ایران تهدید انسداد تنگۀ هرمز را در صورت تداوم جلوگیری از صادرات نفت آنکشور تکرار کرده است.

نیکزاد راهبر سخنگوی وزارت نفت ایران به آژانس خبری رویترز گفت اولین مرحلۀ این موضوع تبلیغاتی است و بعداً در واقع وارد مرحلۀ واقعی اش خواهد شد. "همین فرصت شش ماهه را خواستند تا بازار را بررسی کنند و بعد به واقعیت بپیوندد. اما این بازار تبلیغاتی به ضرر آنان تمام خواهد شد به علت اینکه نفت قیمت خواهد شد. اگر نفت گران شود مردم اروپا دچار خصران می شوند. مردم اروپا باید مواظب این موضوع باشند."

مقامات ایرانی به روز دوشنبه گفته اند که نیاز دراز مدت جهان به انرژی این معنی را می دهد که وضع تعزیرات بر ایران با این منابع بزرگ نفت و گاز که دارد، امکان پذیر نمی باشد.

کشور های آسیایی مانند چین، هند، جاپان و کوریای جنوبی درمیان بزرگترین مشتریان صادرات نفت ایران می باشند.

XS
SM
MD
LG