لینک های دسترسی

Breaking News

محکومیت آزمایشات موشکی ایران از سوی برتانیه


محکومیت آزمایشات موشکی ایران از سوی برتانیه
محکومیت آزمایشات موشکی ایران از سوی برتانیه

ویلیم هیگ وزیر خارجۀ برتانیه میگوید، آزمایشات مخفیانۀ راکت های بالستیکی ایران که قادر به حمل سرگلوله های ذروی است، تخطی از فیصله نامۀ سازمان ملل متحد میباشد.

آقای هیگ به روز چهار شنبه طی صحبت در پارلمان برتانیه گفت، آزمایشات مخفیانۀ ایران در تخطی از فیصله نامۀ شمار ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجۀ ایران ادعا های برتانیه را مردود شمرده به خبرگزاری رویترز گفت که هیچ یک از راکت های پرتاب شده از سوی ایران، دارای قابلیت ذروی نمی باشد.

ایران به روز دوشنبه مشق و تمرین ده روزۀ راکتی را آغاز نمود که به گفتۀ تلویزیون دولتی آن کشور هدف آن نگهداشتن سطح "آمادگی ایران در برابر حملات دشمن" میباشد.

امیر علی حاجیزاده یک تن از جنرالال ایران گفت، مشق و تمرین یاد شده در برگیرندۀ آزمایش راکت هایی دارای برد کوتاه، متوسط و دور میباشد. به گفتۀ حاجیزاده طولانی ترین برد راکت های مورد آزمایش در این مشق و تمرین ۲۰۰۰ کیلومتر است که میتواند خاک اسرائیل و پایگاه های ایالات متحده را در منطقه هدف قرار دهد.

ایالات متحده و اسرائیل ایران به تلاش غرض ساختن سرگلوله های ذروی متهم میکنند ولی ایران این موضوع را رد نموده و برنامۀ ذوری خود را صلح آمیز و به هدف دفاع از خویش می خواند.

XS
SM
MD
LG