لینک های دسترسی

Breaking News

ایران سفرهای حج عمره را به عربستان متوقف کرد


سالانه ۶۰۰ هزار ایرانی برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی می رود
سالانه ۶۰۰ هزار ایرانی برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی می رود

حکومت ایران در پی کشیدگی روابط با عربستان سعودی، روز دوشنبه همه سفرهای حج عمره را به آن کشور متوقف کرد.

تلویزیون دولتی ایران از قول وزیر فرهنگ ایران خبر داد که به خاطر ادعای بدرفتاری با دو زایر ایرانی در میدان هوایی جده این تصمیم اتخاذ شده است.

مقام های ایرانی جزئیاتی را در مورد بدرفتاری با این دو شهروند آن کشور ارایه نکرده اند، اما این رویداد سبب مظاهرات مردم در برابر سفارت سعودی در تهران شد.

سالانه حدود ۵۰۰ هزار ایرانی برای ادای حج عمره و بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی در ایام اصلی مناسک حج به عربستان سعودی سفر می کند.

تنش میان حکومت به رهبری شیعیان در ایران و نظام سلطنتی سنی در سعودی به خاطر حملات هوایی عربستان بر مواضع شورشیان حوثی در یمن اوج گرفته است.

ایالات متحده و کشور های غربی که در ائتلاف به رهبری سعودی شرکت دارند، ایران را به فراهم آوری حمایت نظامی به حوثی متهم می کنند. اما جمهوری اسلامی ایران و شورشیان حوثی در یمن این اتهامات را بی اساس خوانده و آن را رد می کنند.

از سوی دیگر تهران و ریاض در خصوص اوضاع در عراق و سوریه نیز اختلاف شدید دارند. عربستان سعودی ایران را به حمایت از رژیم های حاکم شیعه در عراق و سوریه متهم می کند، اما تهران مدعی است که عربستان سعودی از گروه های سنی مخالف حکومت های عراق و سوریه حمایت می کند.

XS
SM
MD
LG