لینک های دسترسی

Breaking News

منتقد فیسبوکی در ایران ۲۰ سال به زندان رفت


در ایران انتقاد از رهبری نظام جرم پنداشته می شود
در ایران انتقاد از رهبری نظام جرم پنداشته می شود

یک محکمه ایرانی بنام دادگاه انقلاب تهران حکم زندان مسعود سیدطالبی، فرد متهم به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی در فیس بوک را به ۲۰ سال افزایش داده است.

وبسایت کلمه که اخبار منتقدان حکومت ایران را منتشر می‌کند، نوشته که قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران روز شنبه گذشته به این زندانی اعلام کرد که حکم پیشین او تغییر کرده و افزایش یافته است. بر این اساس، اتهام توهین به مقدسات که سیدطالبی پیشتر از آن تبرئه شده بود، دوباره بررسی شد و قاضی او را در این مورد نیز مجرم شناخت.

این زندانی ۲۰ ساله، سال گذشته در جریان پرونده معروف به فعالان فیس بوکی دستگیر و هفت ماه پیش به ۱۵ سال حبس محکوم شد. در جریان این دوسیه، ۸ نفر به دلیل اتهاماتی نظیر فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به رهبری و مقدسات در فضای مجازی، به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. این ۸ نفر روی هم رفته به ۱۲۳ سال زندان محکوم شدند؛ محکومیتی که با حکم جدید مسعود سیدطالبی، به ۱۲۸ سال رسیده است.

حالا پس از اعلام نقص در پرونده از سوی دادگاه تجدید نظر، قاضی مقیسه ۵ سال دیگر به حکم پیشین سیدطالبی اضافه کرده است. وکیل این محصل زندانی به حکم جدید اعتراض کرده است.

سایت کلمه پیشتر نوشته بود که محکومان پرونده یاد شده در جریان عملیات اطلاعات سپاه در تابستان و پاییز سال گذشته دستگیر شده‌اند. متهمان در تهران، شیراز و ساری بازداشت شده و همگی به انفرادی‌های بند امنیتی ۲ الف سپاه منتقل شدنده بودند.

جمهوری اسلامی ایران در جمع کشورهای است که آزادی بیان در آن با محدودیت های جدی مواجه است. سازمان خبرنگاران بدون مرز ایران، کوریایی شمالی و چین را دولت های رده بندی کرده است که در آن با منتقدین رژیم با خشونت برخورد می شود.

XS
SM
MD
LG