لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات کارگران ایرانی بر ضد کوریای جنوبی


حدود یک هزار کارگر ایرانی روز یک شنبه در برابر سفارت کوریای جنوبی در تهران راهپیمایی اعتراض آمیز کرده و خواستار پرداخت حدود هفتاد میلیون دالر پیش پرداخت شان شدند.

به گفتۀ مظاهره کنندگان، سیول این پول را پس از برهم خوردن یک معاملۀ تجاری نزد خود نگه داشته و از پرداخت آن امتناع ورزیده است.

کارمندان "گروه صنعتی انتخاب" ایران ادعا می کنند که کوریای جنوبی بازپرداخت مبلغ یاد شده را پس از آن مانع شده است که یک مزایده در سال ۲۰۱۰ برای خریداری وسایل برقی شرکت "دایوو" ناکام شد.

گمان می رود که این معامله به دلیلی برهم خورد که کوریای جنوبی از تعزیرات روز افزون بین المللی بر ضد برنامۀ هستوی تهران نگرانی داشت.

مظاهره کنندگان در سومین راهپیمایی از این قبیل در چند ماه اخیر شعار سر می دادند که "پول ما را پس بدهید". آنها همچنان به زبان انگلیسی شعار سرداده و با گرفتن نام این شرکت کوریایی می گفتند که "کیمکو، کیمکو شرمت باد".

غلام علی محمدی یکی از نمایندگان کارگران ایرانی می گوید که آنها پیش از این نیز می خواستند مظاهره کنند، اما برای شان جواز لازمی داده نشد. تا کنون مقام های کوریای جنوبی در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

واکنش ایران در برابر تعزیرات

ایالات متحده و شماری از کشور های غربی به خاطر فعالیت های مظنون غنی سازی یورانیم ایران، تعزیراتی را بر آن کشور وضع کرده اند که بیشتر بخش های اقتصادی، بانکداری و سکتور نفت ایران را هدف قرار می دهد.

در همین حال، علی رضا نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت ایران می گویدکه صادرات نفت خام و گاز آن کشور به ۲۷ کشور اتحادیۀ اروپایی متوقف شده است.

این کشور ها به عنوان بخشی از تعزیرات بر ضد برنامۀ هستوی تهران، از پیش واردات انرژی را از آن کشور متوقف کرده بودند.

تا کنون روشن نیست که تصمیم تازۀ ایران چه تاثیرات عملی برجا خواهد گذاشت. اما بیانیۀ روز یک شنبه وزارت نفت ایران می تواند یک اقدام نمادین برای بازتاب دادن خشم تهران بر فشار های اقتصادی غرب باشد.

خبرگزاری نیمه رسمی مهر ایران از قول آقای رهبر گفته است که تصمیم ایران تا زمان برجا خواهد ماند که تصامیم خصمانۀ اتحادیۀ اروپایی ادامه پیدا کند.
XS
SM
MD
LG