لینک های دسترسی

Breaking News

سپاه ایران "طیارۀ انتحاری" ساخت


ایران چند هفته پیش از طیارۀ بی پیلوت دیگر به نام صاعقه نیز پرده برداشت
ایران چند هفته پیش از طیارۀ بی پیلوت دیگر به نام صاعقه نیز پرده برداشت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طیارۀ بی پیلوت جدید کهاز سطح دریا پرواز کرده و نیروهای دریایی می‌توانند از آن کار بگیرند، پرده برداشت.

خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم ایران از قول مقام‌های سپاه پاسداران گزارش داده است که این "طیارۀ انتحاری" را می‌توان با کشتی‌ها تصادم داده و آن را از بین برد.

پرده برداری از این جنگ افزار درست در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ایرانی چندین بار رویارویی پرتنش با قوای بحری ایالات متحدۀ امریکا داشته اند.

خبرگزاری تسنیم روز چهار شنبه تصاویر این طیاره را نشر کرد و گزارش داد که این طیاره می‌تواند چهار ساعت مسلسل پرواز کند و مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

بر اساس گزارش تسنیم طیارۀ یاد شده با دو پروانه حرکت کرده و می تواند خود را به هدف، چی کشتی یا هم مرکز سوق و ادارۀ دریایی باشد، اصابت داده و آن را از بین ببرد.

ایران در این اواخر از ساختن طیارۀ بی پیلوت به نام "صاعقه" خبر داد که به گفتۀ مقام‌های نظامی آن کشور قدرت حمل چهار راکت رهبری شده را دارد.

مقام‌های ایرانی هنگام پرده برداری از این طیاره گفته بودند که جنگ افزار یاد شده از از روی طیارۀ امریکایی نسخه برداری شده است که در سال ۲۰۱۱ از افغانستان وارد حریم ایران شده و در آنجا سقوط کرد.

XS
SM
MD
LG