لینک های دسترسی

Breaking News

کری:پیش از انتخابات در ایران نمیتوان منتظر تحول چشمگیر بود


جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا
جان کری، وزیر خارجۀ ایالات متحده امریکا
جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا بی نتیجگی مذاکرات اخیر شش قدرت جهان و ایران را در مورد برنامۀ جنجال بر انگیز هستوی تهران نومید کننده دانست، اما خواستار صبر و شکیبایی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایران شد.

آقای کری امروز پنج شنبه در کمیته روابط خارجی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده گفت که نمی توان هیچ گونۀ تحول چشمگیری را تا زمان برگزاری انتخابات در ایران که وی آن را جنگ قدرت عنوان کرد، انتظار داشت.

وزیر خارجۀ ایالات متحده یکبار دیگر بیانات رئیس جمهور باراک اوباما را تکرار کرد که گفته بود امریکا نخواهد گذاشت که تهران به سلاح هستوی دست یابد.

جان کری ضمن درخواست شکیبائی از سناتورهایی که خواهان وضع تحریم های سختگیرانه تر بر ایران اند، از وجود ابهام در ایران پیش از برگزاری انتخابات سخن به میان آورد. او گفت " فکر می کنم انتخاب زمان و وقتی که بر ضد ایران اقدام اتخاذ شود، اهمیتی حیاتی دارد."

شماری از سناتوران امریکایی از جمله باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، خواستار وضع تحریم های سختگیرانه تر بر ایران استند. اما آقای کری سفارش می دهد که در این زمینه احتیاط به خرج داده شود.

شایان ذکر است که آقای کری که نخستین باری است که پس از احراز مقام وزارت خارجه در کمیتۀ سنا که تا چندی پیش ریاست آن را عهده دار بود، گواهی می دهد.
XS
SM
MD
LG