لینک های دسترسی

Breaking News

قدرت های جهان ایران را به گفتگوهای ذروی ترغیب کرد


شش کشور قدرتمند جهان از ایران تقاضا کرده اند تا روی برنامۀ جنجال برانگیز هسته یی اش، بدون هیچ پیش شرطی، وارد مذاکره گردد.

گروه دیده بان هسته یی ملل متحده که به نام (پی 5 +1) نیز شناخته می شود در نشستی به روز پنجشنبه در ویانا مرکز اتریش گفت که این پروسه باید گفتگوی جدیی باشد که به نتایج مشخصی منجر گردد. غرب از آن هراس دارد که ایران سلاح هسته ی را انکشاف می دهد.

ایران همواره می گوید که برنامۀ هسته یی آن کشور برای مقاصد صلح آمیز به کار گرفته می شود.

این گروه شامل پنج عضو دایمی شورای امنیت ملل متحد یعنی ایالات متحده، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا به اضافۀ آلمان می باشد.

در اعلامیه یی که به این مناسبت منتشر گردیده بر حل دیپلوماتیک این موضوع دوباره تاکید شده است.

اعلامیه همچنان از ایران تقاضا کرده تا در دسترسی مفتشین ادارۀ بین المللی انرژی هسته یی به تاسیسات پرچین که به روی مفتشین آن اداره مسدود بوده است، کمک کند.

همچمنان به روز پنجشنبه " آیت الله علی خامنه یی" رهبر روحانی ایران گفت که وی از اعلامیۀ این هفتۀ براک اوباما ریس جمهور ایالات متحده استقبال میکند که گفته است برای برخورد با موضوع هسته یی از طریق دیپلوماتیک تا هنوز وقت باقی است.

اسراییل به این باور است ایران دارای سلاح هسته یی تهدیدی برای بقای آن کشور بوده و هشدار داده است که اسراییل شاید اقداماتی نظامی را برای متوقف ساختن فعالیت های هسته یی ایران رویدست گیرد.

XS
SM
MD
LG