لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی:‌ از سرمایه گذاری روسیه در ایران استقبال می کنیم


آرشیف: روابط تجارتی و سرمایه گذاری میان ایران و روسیه در حالی صورت می گیرد که روابط میان تهران و واشنگتن رو به وخامت گرایده است
آرشیف: روابط تجارتی و سرمایه گذاری میان ایران و روسیه در حالی صورت می گیرد که روابط میان تهران و واشنگتن رو به وخامت گرایده است

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، روز دو شنبه قبل از سفرش به مسکو گفت که همکاری میان ایران و روسیه در قسمت انرژی شاهد انکشافات بزرگ خواهد بود.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران، روز دو شنبه گفت که تهران از سرمایه گذاری های روسیه در بخش گاز و تیل آن کشور استقبال می کند.

اظهارات آقای روحانی انکشاف عمده در قسمت همکاری های روسیه و ایران در قسمت همکاری های بخش انرژی می باشد.

آقای روحانی روز دو شنبه قبل از اینکه از میدان هوایی مهر آباد، تهران به مسکو سفر کند به خبرنگاران گفت که روسیه از توانایی بزرگی در قسمت سرمایه گذاری انرژی در ایران بر خوردار است.

رییس جمهور ایران همچنین تاکید کرد که همکاری میان ایران و روسیه در قسمت انرژی شاهد انکشاف بزرگ خواهد بود.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که ایران برخی از گاز و تیل را به شرکت های روسی پیشنهاد کرده تا آنان در ساحه سرمایه گذاری کنند.

اظهارات رییس جمهور ایران مبنی بر سرمایه گذاری گاز و تیل روسیه در آن کشور در حالی صورت می گیرد که یک روز قبل تهران بر ۱۵ شرکت امریکایی تعزیرات وضع کرد. حکومت ایران ادعا کرده است که این شرکت های امریکایی از "اسراییل، دهشت افگنی و سرکوبگری در منطقه حمایت می‌کند."

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران، به استناد بیانیۀ وزارت خارجۀ آن کشور گزارش داده است که این شرکت‌ها از هرگونه قرارداد و معامله با شرکت‌های ایرانی منع بوده و روسای پیشین و کنونی این شرکت‌ها مستحق دریافت ویزای سفر به ایران نخواهند بود.

ظاهراً، این اقدام ایران واکنش به تعزیرات ایالات متحدۀ امریکا است که در ماه فبروری به دنبال آزمایشات میزایل های ایران بر ده ها شرکت و نهاد ایرانی وضع شد.

پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه موسوم به ۵+۱، ایران غنی سازی یورانیم خود را متوقف کرد و در عوض تعزیرات اقتصادی که از سوی ملل متحد بر آن کشور وضع شده بود، لغو گردید.

پس از لغو تعزیرات اقتصادی بر ایران، این کشور ۱۰۰ طیارۀ مسافربری از شرکت ایر بس و ۸۰ بال طیارۀ مسافر بری را از شرکت امریکایی بوئینگ، خریداری کرد و اولین طیاره مسافربری ایر بس حدود سه ماه قبل وارد ایران شد.

علاوه بر آن، ایران در مرحلۀ نهایی مذاکره با شرکت تولید طیارۀ موسوم به تروبو پراپ است. این شرکت که مربوط ایربس و شرکت اتالیایی به نام لئوناردو است به صورت مشروط پذیرفته است تا ۲۰ بال طیاره های ۷۰ سیته را که قادر به پرواز های منطقه ای است، برای ایران فراهم کند و به تعقیب آن، احتمالاً ۲۰ بال دیگر را نیز تهیه کند.

XS
SM
MD
LG