لینک های دسترسی

Breaking News

گراهام: رژیم ایران بزرگترین شیطان روی زمین است


سنای امریکا به اتفاق آرا قطعنامه ای را در تایید قاطع مخالفت امریکا با جاه طلبی های هسته ای ایران تصویب کرده است.

از مفاد این قطعنامه حمایت کامل از اسرائیل در صورت حمله احتمالی آن کشور به تاسیسات هسته ای ایران است. این قطعنامه اما، حاکی از صدور اجازه حمله نظامی به ارتش امریکا نیست و اعلان جنگ هم تلقی نمی شود.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه، از بانیان اصلی طرح و تصویب این لایحه در سنا بوده است.

وی در این خصوص گفت "اگر روزی برسد که اسرائیل ناگزیر از اقدام نظامی شود، به دوستانمان در اسرائیل می گوییم: در تک تک گام ها همراهتان خواهیم بود؛ خواه دیپلماتیک، اقتصادی یا نظامی. و خطاب به مردم ایران [می گوییم]: خیلی دلمان می خواهد رابطه بهتری با شما داشته باشیم. خطاب به رژیم تهران [می گوییم]: شما از بزرگترین شیاطین روی زمین هستید و ما در حمایت از دوستانمان کنارشان هستیم و در برابر شما می ایستیم."

لایحه ای که در خصوص ایران و حمایت از اسرائیل به اتفاق آرا در سنای امریکا تصویب شده، لایحه پیشگیری از اتمی شدن ایران در سال ۲۰۱۳ نام یافته است.

هدف این لایحه که با ۹۹ رای مثبت از ۱۰۰ رای تصویب شد، این است که میزان صادرات نفت ایران را به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد، فهرست صنایع مورد تحریم اقتصاد ایران طولانی تر کند، و دسترسی تهران را به ارز خارجی محدودتر کند. به گفته نمایندگان بانی این لایحه، لایحه پیشگیری از اتمی شدن ایران در سال ۲۰۱۳ قوی ترین و شدیدترین لایحه تحریمی است که تاکنون در خصوص برنامه هسته ای ایران طرح و تصویب شده است.

سناتور دموکرات رابرت منندز نیز در سنای امریکا به گزارش تازه آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد که حاکی از آن است که ایران توانایی خود برای غنی سازی یورانیم را با صدها دستگاه تازه سانتریفوژ افزایش داده است.

تصویب قاطع این لایحه در سنای امریکا از موارد نادر اتفاق نظر جامع در کانگرس این کشور تلقی می شود.

سناتور منندز از رئیس جمهوری امریکا خواسته است با تشدید تحریم ها علیه ایران، آن کشور را صرفنظر از جاه طلبی های هسته ای ترغیب کند.

قانونگذاران هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه امریکایی از دولت اوباما خواسته اند در قبال فعالیت های هسته ای ایران شدت عمل و سختگیری بیشتری نشان دهد.
XS
SM
MD
LG