لینک های دسترسی

Breaking News

عراق: بند موصل دوباره در تصرف عساکر عراق در آمد


سخنگوی قوای نظامی عراق می گوید نیرو های امنیتی با جنگجویان کردی بند استراتیژیک موصل را، که بزرگترین بند درعراق است، دوباره از تصرف شورشیان دولت اسلامی خارج ساختند. این بند را کمتر از دو هفته قبل شورشیان گروهی موسوم به دولت اسلامی اشغال کرده بودند.

دگر جنرال قاسم الموسوی، سخنگوی اردوی عراق، به آژانس خبری اسوشیتد پرس گفت نیرو های پیش مرگه کرد ها و قوای ضد دهشت افگنی عراق روز دوشنبه اداره بند برق را دوباره در تصرف در آوردند.

الموسوی می گوید سربازان کنترول بند را با کمک نیرو های هوایی دوباره حاصل کردند، اما نگفت که آیا حملات هوایی از جانب ایالات متحده امریکا صورت گرفت یا نه.

اما قصر سفید به روز یکشنبه خبر داد که رئیس جمهور اوباما کانگرس را مطلع ساخته است که اجازه حملات هوایی را به عراق داده است تا در قسمت حصول کنترول مجدد بند موصل،عراق را کمک کند.

یک خبرنامۀ قصر سفید حاکیست که این اقدام آقای اوباما در پیوند به هدفش می باشد که همانا محافظت شهروندان امریکایی در عراق است. قصر سفید افزود شکست در قسمت بند موصل تهدید برای حیات عده کثیر مردم عراق و کارمندان امریکایی است.

رئیس جمهور اوباما، که قرار بود رخصتی تابستانی دو هفته یی اش را در تاکستان مارتای ایالت مسه چوستس سپری نماید، بصورت عاجل برای دو روز به واشنگتن برگشت.

با وجودیکه دلیل واقعی برگشت رئیس جمهور اوباما از رخصتی اش معلوم نیست ولی گفته می شود که آقای اوباما بخاطر تصمیمش جهت سپری نمودن رخصتی دو هفته ای، در حالیکه بحرانات در داخل و خارج امریکا وجود دارد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین حال جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی با حسین الشهرستانی سرپرست وزارت خارجۀ عراق، گروه های اقلیت در شمال عراق را ترغیب کرد که کشور را ترک نکنند.

از زمان آغاز جنگ و پیشروی شورشیان گروه داعش موسوم به دولت اسلامی در ماه جون تا کنون حدود یک اعشاریه پنج ملیون عراقی بی جا شده است.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان که روز شنبه وارد عراق گردید گفت حفاظت مردم عراق از اولویت های حکومت جدید عراق است" یکی از اولویت های حکومت جدید، کمک و حمایت اقلیت های عراق است. باید تمام ضروریات زندگی برایشان مهیا گردد. آنها باید از هر نوع حمله در امان باشند. حکومت جدید باید ثبات و پایداری اقتصادی را برایشان ایجاد کند."

وزارت دفاع عراق همچنان خبر داد که تا کنون یکصد و هفتاد بم را خنثی ساخته است که توسط شورشیان دولت اسلامی در اطراف و اکناف بند موصل تعبیه شده بود.

XS
SM
MD
LG