لینک های دسترسی

Breaking News

آزادی بزرگترین شهر مسیحی نشین عراق از دست داعش


قره قوش، که به نام بغدیدا نیز یاد میشود، بزرگترین شهر مسیحیان عراقی است
قره قوش، که به نام بغدیدا نیز یاد میشود، بزرگترین شهر مسیحیان عراقی است

شهر قره قوش (بغدیدا)، بزرگترین شهر مسیحی نشین عراق، از کنترول داعش خارج و بار دیگر تحت کنترول نیرو های امنیتی عراق قرار گرفت.

عملیات نظامی گستردۀ زمینی در عراق که از زمان سقوط رژیم صدام حسین تا حال سابقه نداشته، به هدف تصرف دوبارۀ شهر موصل از گروه دولت اسلامی یا داعش، همچنان ادامه دارد.

درهمین حال، به روز شنبه پس از آن که قطعات اردوی عراق جنگجویان داعش را طی حملاتی از قره قوش بیرون راندند، شماری از ساکنان آن شهر عمدۀ مسیحی نشین عراق، به مناطق خود بازگشتند.

ساکنان شهر قره قوش درحالی وارد این شهر می شدند که سربازان عراقی در جاده ها درحال گزمه بودند و مقامات شهر را بازرسی میکردند.

بسیاری از ساکنین قره قوش طی دو سال اشغال آن شهر توسط گروه داعش، خانه های خود را رها کرده و به منطقه کردستان عراق متواری شدند، و اکنون برخی از انها به منازل شان بازگشته اند.

سالم عطالله، باشندۀ قره قوش میگوید: "ما از شنیدن خبر ازاد شدن قره قوش حیران و هیجان زده شدیم. آمدیم تا به چشم خود ببینیم. ما به زور از خانه های ما به مدت دو سال و چهار ماه دور و از منطقه متواری بودیم."

شهر قره قوش که به نام بغدیدا هم یاد میشود، در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرق موصل قرار دارد که توسط نیرو ها در عملیاتی تحت حمایت ایالات متحده به هدف کسب کنترول موصل، از کنترول داعش خارج شد.

XS
SM
MD
LG