لینک های دسترسی

Breaking News

عراقیها گور های دسته جمعی را در تکریت می شگافند


گمان می رود که صد ها سرباز عراقی از سوی گروه دولت اسلامی در گور های دسته جمعی دفن شده باشند
گمان می رود که صد ها سرباز عراقی از سوی گروه دولت اسلامی در گور های دسته جمعی دفن شده باشند

تیم های طب عدلی عراق در شهر تکریت که به تازگی دوباره به تصرف نیرو های عراقی در آمده است، گور های دسته جمعی را می شگافند. گمان می رود که جنگجویان گروه دولت اسلامی صد ها سرباز عراقی را کشته و در این گور ها دفن کرده اند.

کمیل امین سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق گفت که کار شگافتن گور ها در هشت محلی که گمان می رود بیشتر کشتار ها در آن صورت گرفته است، روز دوشنبه آغاز شد.

تکریت در ماه جون سال گذشته به تصرف گروه دولت اسلامی در آمد و حدود ۱۷۰۰ سرباز مستقر در آن شهر از سوی جنگجویان داعش گرفتار شد.

سپس گروه دولت اسلامی تصاویری را در انترنت نشر کرد که جریان کشتار دسته جمعی سربازان عراقی را نشان می داد. سربازان در حالیکه دستان شان از پشت بسته شده بود در کنار حفره های نه چندان عمیق به گلوله بسته می شدند.

ویدیو هایی هم نشر شد که نشان می داد که سربازان در کنار دریای دجله در داخل قصر تکریت آورده می شوند، بر فرق شان گلوله باری می شود و سپس اجساد شان به دریا افگنده می شود.

نیرو های عراقی یکجا و ملیشه های شیعۀ طرفدار حکومت با حمایت هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده، پس از چند هفته نبرد سنگین موفق به تصرف دوبارۀ تکریت از چنگ جنگجویان داعش شدند.

فاجعۀ بزرگ

آقای امین به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که کم از کم ۱۲ جسد روز دوشنبه نبش شده است. او گفت که آزمایشات DNA اجساد انجام شده و با نمونه های گرفته شده از بستگان نزدیک حدود ۸۵ درصد سربازان کشته شده سرداده خواهد شد.

تلویزیون دولتی عراق تصاویری را از جریان شگافتن گور ها توسط بلدوزها نشان داد که همزمان با آن سربازان و بازماندگان سربازان کشته شده در کنار بقایای اجساد گل گذاشته و شمع می افزوند.

سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق گفت که این عملیات در چندین ساحۀ دیگر ادامه خواهد یافت و به گفتۀ وی انتظار می رود که شمار بیشتر اجساد از زیر خاک بیرون آورده شود.

قساوت گروه دولت اسلامی تنها به کشتار سربازان عراقی خلاصه نمی شود. آن گروه پس از تصرف شهر موصل –دومین شهر بزرگ عراق- نزدیک به ۶۰۰ زندانی شیعه را از زندان بدوش بیرون کشیده و در لبۀ یک پرتگاه به گلوله می بندند. این ۶۰۰ نفر به خاطر ارتکاب جرایم مختلف جنایی زندانی بودند.

همچنان تندروان گروه دولت اسلامی پس از تصرف چندین شهرک دیگر ده ها تن از سنی های طرفدار حکومت عراق را به ضرب گلوله از بین بردند.

پس از خروج نیرو های امریکایی از عراق، کشتار مردم توسط گروه دولت اسلامی وخیمترین فاجعۀ بشری در عراق خوانده شده است. آن گروه اقلیت های مذهبی عراق به شمول مسیحیان و ایزدی ها را قتل عام کرده و ده ها هزار تن آنان را مجبور به ترک خانه هایشان کرد.

ایالات متحده در اوایل اگست سال گذشته به هدف کند ساختن پیشروی گروه دولت اسلامی، حملات هوایی را بر مواضع تندروان آن گروه آغاز کرد و رفته رفته چندین کشور دیگر به شمول کشور های عربی به این ائتلاف پیوست.

XS
SM
MD
LG