لینک های دسترسی

Breaking News

جنگجویان سنی امنیت رمادی را می گیرند


رمادی روز یک شنبه به تصرف نیروهای عراقی در آمد.
رمادی روز یک شنبه به تصرف نیروهای عراقی در آمد.

مقامهای نظامی عراق می گویند که جنگجویان قبیله یی سنی در قسمت تامین امنیت شهر رمادی با حکومت مرکزی در بغداد کمک می کنند.

شهر رمادی که از ماه می ۲۰۱۵ به اینسو در تصرف گروه تندرو دولت اسلامی بود، روز یک شنبه پس از چندین روز عملیات گستردۀ قوای امنیتی عراق با حمایت هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده، دوباره به تصرف سربازان عراقی در آمد.

در حالیکه هنوز هم در اطراف رمادی جنگجویان داعش به گونۀ پراگنده می جنگند، حیدر العبادی صدر اعظم عراق روز سه شنبه از این شهر دیدن کرد.

حیدالعبادی صدر اعظم عراق روز سه شنبه از رمادی دیدن کرد.
حیدالعبادی صدر اعظم عراق روز سه شنبه از رمادی دیدن کرد.

ستیف وارن سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده گفت که اکنون از جمع ۱۰۰۰ جنگجوی داعش که پیش از حمله در رمادی مستقر بود، فقط ۱۵۰ تا ۲۵۰ تن آنان باقی مانده اند.

آقای وارن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که در شش ماه گذشته، نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده بیش از ۶۰۰ حملۀ هوایی را بر مواضع داعش در اطراف رمادی انجام داده است.

مقامهای عراقی و امریکایی گفتند که جنگجویان سنی نقش عمده در تصرف دوبارۀ رمادی نداشتند، اما اکثر این جنگجویان روز چهارشنبه از ساحات آزاد شده پاسبانی می کردند.

صدر اعظم عراق گفته است که هدف بعدی، پاکسازی موصل از وجود داعش است.
صدر اعظم عراق گفته است که هدف بعدی، پاکسازی موصل از وجود داعش است.

نیروهای قبیله یی سنی عراق در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، عامل عمدۀ موفقیت ایالات متحده در جنگ بر ضد القاعده در منطقه بود و اکنون از دید اکثریت، به این جنگجویان بار دیگر نیاز است تا در برابر تهدید برخاسته از شورشگری داعش ایستادگی کنند.

صدر اعظم عراق عهد کرده است که اینک موصل دومین شهر بزرگ عراق را که عمدتاً سنی نشین است از تصرف داعش خارج سازد. موصل از ماه جون ۲۰۱۴ به اینسو زیر ادارۀ داعش است.

در شمال و شرق موصل، پیشمرگه های کردی در عقب راندن جنگجویان گروه دولت اسلامی از مناطق شان موفقیت چشمگیری داشتند، اما نیروهای کردی همواره در خصوص عملیات فراتر از قلمرو سنتی شان نگرانی داشته اند.

XS
SM
MD
LG