لینک های دسترسی

Breaking News

اعلان روز ملی در عراق


یک سرباز امریکایی در حال جمع کردن بیرق ملی ایالات متحده از پایگاه نظامی در عراق
یک سرباز امریکایی در حال جمع کردن بیرق ملی ایالات متحده از پایگاه نظامی در عراق

نوری المالکی صدراعظم عراق طلوع جدیدی را در تاریخ عراق پس از خروج نیروهای امریکایی از آن کشور اعلان کرده است.

نوری المالکی به روز شنبه در مراسمی به این مناسبت که تحت تدابیر شددید امنیتی و نبود مخالفین سیاسی اش در بغداد راه اندازی گردیده بود، گفت روز خروج کامل نیروهای امریکایی از عراق به عنوان روز ملی آن کشور تجلیل خواهد شد.

"من اعلان می کنم، روز سی و یکم دسامبر که مطابق به روز خروج کامل نیروهای خارجی از عراق است، روز ملی ما و روز عراق است. این روزی است که همه عراقی ها از آن تجلیل می کنند. این طلوع روز جدیدی است که همه عراقی ها به آن باور دارند و برای آن تلاش کردند."

صدراعظم عراق در ادامه خطاب به عراقی ها گفت که عراق آزاد شده است. اما فرزندان آنان باید تمامیت ارضی، اتحاد و استقلال آن را حفظ کنند.

یک روز پس از خروج نیروهای امریکایی از عراق، آن کشور با مشکلات تازه یی سیاسی زمانی رو به رو گردید که نوری المالکی دستور بازداشت طارق الهاشمی معاون ریاست جمهوری را صادر کرد و این مسئله اتحاد حکومت ائتلافی ساخته شده از شیعه ها، سنی ها و کُرد ها را با تهدید شکست رو به رو ساخته است.

آخرین کاروان نیروهای امریکایی به تاریخ هژدهم دسامبر عراق را ترک کرد و به این ترتیب آنان به جنگ هشت ساله در آن کشور که جان حدود 4500 سرباز امریکایی و دهها هزار عراقی را گرفت، پایان دادند.

XS
SM
MD
LG