لینک های دسترسی

Breaking News

بررسی های تلفات سنگین غیرنظامیان در موصل به کجا رسید؟


مقامات امریکایی اذعان کردند که در جنگ برای بازپسگیری شهر موصل عراق از دست داعشیان، ائتلافِ تحت رهبری ایالات متحده یک حملۀ هوایی را انجام داده که به گفته شاهدان عینی در آن بیش از یکصد غیر نظامی، کشته شده اند.

در همین حال برخی از شهریان موصل امروز یکشنبه گفتند که یک لاری بمگذاری شده توسط گروه داعش، در منطقه منفجر گردید و امکان دارد بخشی از تلفات غیرنظامیان، بر اثر فروریختن عمارت ها در این انفجار بوده باشد.

اردوی عراق امروز گفت که ۶۱ جسد از یک ساختمان فروریخته در غرب موصل بدست آمده که توسط گروه دولت اسلامی محاصره شده بود. با وجود آن که یک وسیله نقلیه بزرگ که در ان بم تعبیه شده بود، در محل کشف شد.

وزارت دفاع ایالات متحده تایید کرد که یک بررسی اولیه حملات هوایی درطی چند روز گذشته نشان داد که ائتلاف به رهبری ایالات متحده به تقاضای نیروهای امنیتی عراق بر شورشیان گروه داعش و تجهیزات آنها در غرب شهر شمالی موصل حمله کرده است، که در آن ادعاهای از تلفات افراد ملکی وجود دارد.

الطاف موسانی، نمایندۀ سازمان جهانی صحت در عراق، به روز شنبه گفت که این سازمان با مقامات صحی تایید میکنند که دست کم یک صد نفر در یک حمله هوایی درغرب شهر شمالی موصل کشته شده اند.

موسانی افزود: " اطلاعات موجود نشان می دهد که حداقل ۱۷۲۰۰۰ تن از غرب موصل فرار کرده اند. ما دریافتیم که حادثه ای رخ داده بود و ما با مقامات صحی محل کار میکردیم و آنها تایید کردند که حداقل ۱۰۰ نفر کشته شده است."

موسانی که در عمان، پایتخت اردن صحبت میکرد گفت که مهم است تا درک شود که ظرفیت مراقبت های صحی برای کسانی که در درگیری مجروح شده اند ، وجود دارد.

او گفت که از آغاز عملیات نظامی عراق در موصل در ماه اکتوبر تاکنون حداقل ۵۳۰۰ تن تحت درمان قرارگرفته اند.

باور برین میرود که بیش از نیم میلیون تن از غیر نظامیان هنوز هم در مناطق تحت کنترول موصل باقی مانده اند. گروه امداد رسانی بشر دوستانه به غیر نظامیان و مقامات ناظر درموردامکان افزایش تلفات افرادملکی به دلیل افزایش تقاضا برای حملات هوایی و زمینی هشدار داده اند.

XS
SM
MD
LG