لینک های دسترسی

Breaking News

سربازان عراقی برای تسخیر موصل عملیات را آغاز کردند


تا ایندم حدود ۳۰۰۰ نیروی طرفدار دولت عراق در پایگاه مخمور در نزدیکی موصل مستقر شده است.
تا ایندم حدود ۳۰۰۰ نیروی طرفدار دولت عراق در پایگاه مخمور در نزدیکی موصل مستقر شده است.

قوای نظامی عراق به حمایت حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحدۀ امریکا روز پنج شنبه عملیات تهاجمی را برای تصرف شهر موصل از چنگ تندروان گروه دولت اسلامی آغاز کرد.

یحیا رسول سخنگوی فرماندهی مشترک نظامی در عراق به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفته است که نیروهای عراقی در آغازین ساعات صبح پنج شنبه چندین روستا را در شهرک مخمور واقع در شرق موصل تصرف کرده اند.

حسین نورالدین، جنرال ارشد پیشمرگه های کردی به صدای امریکا گفت که در این نبرد جنگجویان کردی هم شرکت داشته و به گفتۀ وی فرقۀ ۱۵ نیروهای عراقی که از سوی سربازان امریکایی آموزش دیده اند، سوق و ادارۀ جنگ را به عهده دارند.

جنگجویان قبایلی سنی نیز در این نبرد سهم دارند که به گفتۀ مقامهای عراق، موجودیت آنان برای نگهداری ساحات تصرف شدۀ عمدتاً سنی نشین بسیار حیاتی است.

تا هنوز روشن نیست که این جنگ تا چه حد پیچیده بوده و چقدر به درازا خواهد کشید. با وصف تاکید جدی صدر اعظم عراق مبنی بر تصرف دوبارۀ موصل، برخی مقامهای امریکایی و عراقی به اسوشیتدپرس گفته اند که تصرف این شهر در سال روان ممکن نخواهد بود.

مقامهای ائتلاف و عراقی تخمین زده اندکه به حدود ۲۴ هزار تا ۳۶ هزار سرباز نیاز است تا عملیات تصرف دوبارۀ موصل را به پیش ببرند. تا کنون حدود ۳۰۰۰ سرباز در پایگاه مخمور در نزدیکی موصل مستقر شده است.

موصل – دومین شهر بزرگ عراق – که در امتداد مرز با سوریه موقعیت دارد، در جون ۲۰۱۴ به تصرف تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در آمد.

XS
SM
MD
LG