لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز عملیات ’لبیک یا حسین‘ در الأنبار


在川习会之前,在海湖庄园的一个安全而保密的地点,川普总统听取了国安团队关于用导弹打击叙利亚的报告(2017年4月6日)。财政部长姆努钦、商业部长罗斯、高级顾问库什纳、首席战略师班农和国家安全顾问麦克马斯特、国家安全战略副顾问鲍威尔在场。副总统、国防部长和参谋长联席会议主席通过视频影像远程参加会议。白宫发言人斯派塞在川习会结束后对媒体举行的吹风会上表示,川普是在与习近平的晚宴快要结束的时候向他通报了美国对叙利亚进行导弹袭击的决定。
在川习会之前,在海湖庄园的一个安全而保密的地点,川普总统听取了国安团队关于用导弹打击叙利亚的报告(2017年4月6日)。财政部长姆努钦、商业部长罗斯、高级顾问库什纳、首席战略师班农和国家安全顾问麦克马斯特、国家安全战略副顾问鲍威尔在场。副总统、国防部长和参谋长联席会议主席通过视频影像远程参加会议。白宫发言人斯派塞在川习会结束后对媒体举行的吹风会上表示,川普是在与习近平的晚宴快要结束的时候向他通报了美国对叙利亚进行导弹袭击的决定。

حکومت عراق امروز سه شنبه آغاز عملیات نظامی برای بیرون راندن گروه دولت اسلامی از ولایت انبار را اعلام کرد. تلویزیون دولتی عراق، در بارۀ این عملیات جزییات بیشتری ارایه نکرد اما سخنگوی ملیشه های شیعه امروز گفت که این عملیات را "لبیک یا حسین" نامیده و رهبری اش نیز به دست آنان خواهد بود. چنین اقدام در ولایت سنی نشین انبار، میتواند خشم سنی های عراقی را برانگیزد.

اما حیدر العبادی صدراعظم عراق در مورد این عملیات خوشبین به نظر میرسد. او در مصاحبۀ تازه اش با شبکۀ تلویزیونی ای بی سی، اظهار اطمینان کرده که شهر رمادی فقط در ظرف چند روز آینده از دست گروه دولت اسلامی آزاد ساخته خواهد شد. احمد الاسدی، سخنگوی ملیشه های شیعه مذهب نیز میگوید که نیرو های عراقی شهر رمادی را از سه جهت در محاصره در آورده اند.

نیرو های حکومتی عراق برای اجرای عملیات نظامی برای بازپس گیری رمادی، از چند روز به اینسو آمادگی میگرفتند. مقامات عراقی گفته بود که در این عملیات، نیرو های حکومتی را ملیشه های شیعه، و ملیشه های مربوط قبایل سنی ولایت انبار یاری خواهند کرد، اما ادعای ملیشه های شیعه نشان میدهد که ابتکار عمل به دست آنان است.

تلاش واشنگتن برای فرونشاندن خشم بغداد

جو بایدن معاون رئیس جمهور ایالات متحده به روز دوشنبه با حیدر العبادی صدراعظم عراق در یک تماس تلیفونی صحبت کرد تا از فداکاری ها و شهامت نیرو های عراقی در نبرد علیه داعش، اظهار امتنان کند.

ظاهراً منظور از این تماس تلیفونی، سرد ساختن خشم مقامات عراقی در مورد گفته های اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده بود که نیرو های عراقی را به نداشتن ارادۀ جنگ مقابل داعش متهم ساخته بود.

سخنگوی حکومت عراق در واکنش به این سخنان گفت که به آقای کارتر در بارۀ جنگ رمادی و مقاومت نیرو های عراقی، معلومات دقیق ارایه نشده است.

بر ایالات متحده فشار وارد میشود که باید نیرو های زمینی خود را به عراق و سوریه بفرستد، اما ادارۀ رئیس جمهور اوباما و همچنان اکثریت مردم ایالات متحده خواهان آغاز جنگ دیگری نیستند. جمهوریخواهان رئیس جمهور اوباما را انتقاد کرده و میگویند که گویا ستراتیژی ای برای مقابله با گروه دولت اسلامی ندارد.

با وجود این، ایالات متحده تعهد نموده که نیرو های عراقی را در برابر داعش، از نگاه اکمالات، حمایه کند. وزارت دفاع عراق امروز ویدیویی را به نشر سپرد که در آن نیرو های بین المللی تحت رهبری ایالات متحده، ذخیرۀ سلاح و مهمات جدید را به نیرو های عراقی میسپارد. در خبرنامۀ وزارت دفاع عراق آمده است که این سلاح ها به نیرو هایی که قصد آزاد ساختن شهر موصل و مناطق همجوار آن را دارند، داده شده است.

XS
SM
MD
LG