لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی امریکا صد ها ویدیوی گرفته شده در موصل را بررسی میکند


نظامیان امریکایی، بیش از هفتصد تصویر ویدیویی را که از جریان ده روز حملات هوایی علیه گروه دولت اسلامی یا داعش در موصل گرفته شده، بررسی می کنند تا دریابند که آیا گزارش مبنی بر کشته شدن حدود یکصد فرد ملکی در جریان این حملات حقیقت دارد یا نه.

یک سخنگوی وزارت دفاع میگوید کسانی که اوضاع را ارزیابی میکنند، امیدوار اند که این ویدیو ها بتواند روی گزارش انفجار ثانوی وضاحت بخشد که برخی از رسانه های خبری دلیل این انفجار را استعمال مواد منفجره ساخت گروه داعش گزارش کرده اند.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که بررسی های نخست نشان میدهد که حملات جت های جنگی ائتلاف درهفدهم مارچ برنقاطی از شهر قدیمی موصل باعث تلفات افراد ملکی شده است.

جیم متیس وزیر دفاع امریکا می گوید این گزارش ها برای اردو خیلی جدی است. آقای متیس گفت: "هیچ نیروی نظامی در جهان نیست که دربرابر تلفات ملکی حساس نباشد. ما کاملا آگاهیم که درهر میدان نبرد که در آن دشمن درعقب آن زنان و کودکان پنهان می شوند. ما سعی ممکن را برای کاهش بخشیدن به تلفات انسانی و آسیب رسیدن به مردم بی گناه مینماییم."

یک فرمانده ارشد اردوی ایالات متحده میگوید که تحقیقات برای دریافت دلیل کشته شدن ده ها تن از غیر نظامیان در غرب موصل در حالی جریان دارد، که ایالات متحده با این اتهامات مواجه است که گویا حمله هوایی ائتلاف باعث کشته شدن افراد ملکی شده است.

در عین حال اردوی عراق یک قطعۀ خاص را تشکیل داده تا دریابد که آیا شورشیان داعش در میان افراد ملکی پنهان شده اند یا خیر.

خبرگزاری سکای نیوز بریتانیا گزارش میدهد که یک قطعۀ خاص اردوی عراق برای تلاش در یافتن شورشیان گروه داعش که درمیان شهروندان و افراد ملکی پنهان شده اند درشرق موصل تشکیل شده است. غیرنظامیان، گروه های کمک های بشر دوستانه و مقامات ناظر در مورد امکان افزایش تلفات افراد ملکی به دلیل افزایش تقاضا برای حملات هوایی هشدار داده است.

XS
SM
MD
LG