لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا صدها مربی نظامی اضافی به عراق میفرستد


حدود پنجصد تن از مربیان نظامی ایالات متحده جهت آموزش دهی نیروهای امنیتی عراق به آن کشور فرستاده خواهد شد
حدود پنجصد تن از مربیان نظامی ایالات متحده جهت آموزش دهی نیروهای امنیتی عراق به آن کشور فرستاده خواهد شد

براک اوباما٬ رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا چهارشنبه دستور اعزام ۴۵۰ آموزگار نظامی اضافی به عراق را صادر نمود. قصر سفید در اعلامیه ای گفت که منظور از فرستادن این نیروهای اضافی تقویت توانمندی های نیروهای عراقی است که بر ضد جنگجویان وابسته به گروه دولت اسلامی میجنگند.

مربیان تازه دم امریکایی با ٣٠٠٠ مشاور و مربی یی خواهد پیوست که رئیس جمهور اوباما سال گذشته، بعد از تصرف مناطق مختلف در شمال و غرب عراق توسط گروه اسلامی (داعش)، دستور اعزام شان را داده بود.

ایالات متحده ضمن آموزش دهی نیروهای عراقی، مسؤلیت رهبری ائتلاف بین المللی یی را بر عهده دارد که از سال گذشته تا حال برای هدف قرار دادن مواضع گروه داعش بیش از ۴۴٠٠ حملۀ هوایی را انجام داده است.

جاش ایرنست سخنگوی قصر سفید دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان داشت که شواهد وجود دارد که دلالت بر مؤثریت این ستراتیژی مشترک می کند.

به گفتۀ آقای ایرنست مواردی وجود داشته که نیروهای امنیتی عراق با کمک ائتلاف بین المللی نه تنها ارادۀ جنگ بلکه در جریان جنگ مؤثریت خود را نیز تبارز داده اند " این کار باعث شده است تا داعش را از ساحات مثل تکریت و حدیثه و حتی از بعضی مناطق در ولایت انبار بیرون کنند ، که این خود نشانۀ از موجودیت یک ستراتیژی و یک نمونۀ مؤفقیت می باشد."

به گفتۀ مقام های ایالات متحده، گشایش یک مرکز آموزش دهی جدید در ولایت انبار و حمایت وسیعتر از جنگجویان سنی که در تلاش ها برای تصرف دوبارۀ آن ولایت مؤثر دانسته می شوند، نیز شامل برنامۀ فرستادن مربیان تازه خواهد بود.

بعد از سقوط رمادی مرکز ولایت انبار، نیروهای امنیتی عراق که از حمایت ملیشه ها نیز برخوردار می باشند، در تلاش اند تا رمادی و مناطق نزدیک به آن شهر از دوباره از جنگجویان داعش تصرف کنند.

بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده در اوایل این هفته از مؤثریت آن عده سربازان عراقی یاد آور شد که از سوی مربیان نظامی امریکا آموزش دیده اند.

رئیس جمهور اوباما همچنان بیان داشت که حیدر العبادی صدراعظم عراق نیز بر ضرورت و افزایش نیروهای آموزش دیده، مجهز و تازه دم بیشتر موافق می باشد.

تلاش ها برای بهتر ساختن وضعیت از دست رفته در عراق، در حالی جریان دارد که دیروز در نتیجۀ یک سلسله بم گذاری ها در بغداد و مناطق اطراف آن که تحت تهدید جنگجویان گروه داعش قرار دارد، حد اقل ٢٠ نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG