لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی عراق شرقات را از داعش پس گرفت


شرقات در ۷۵ کیلومتری جنوب موصل قرار دارد
شرقات در ۷۵ کیلومتری جنوب موصل قرار دارد

نیروهای امنیتی عراق به حمایت حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده، روز پنج شنبه مرکز شهرک شرقات از چنگ جنگجویان داعش تصرف کردند.

تصرف کامل شرقات که اکنون بخش عمدۀ مراکز اداری آن در کنترول نیروهای طرفدار حکومت عراق است، به مثابۀ شاهرگ تدارکات سربازان عراقی برای پسگیری موصل بسیار ارزنده تلقی می شود.

سربازان عراقی که از سوی پولیس محلی و جنگجویان قبایل سنی حمایت می‌شوند، هنوز هم در اطراف این شهرک با گروه های کوچک و پراگندۀ تندروان داعش درگیر استند. اما به گفتۀ مقام‌های عراقی جز سربازان ارتش، نیروهای محلی عملاً با تندروان درگیر نیستند.

شبه نظامیان که به نام الحشد الشعبی معروف اند، تصاویر تانک‌هایی را نشر کرد که گفته شده است بر مواضع داعش راکت شلیک می کنند. ویدیوی نشر شده تصاویر خانواده‌هایی را نیز نشان می دهد که از ساحۀ جنگ فرار کرده و نیروهای عراقی آنان را کمک می‌کنند.

پیش از این حیدرالعبادی صدر اعظم عراق گفته بود که سربازان عراقی عملیات را برای پسگیری شرقات در ۷۵ کیلومتری جنوب موصل از چنگ داعش، آغاز کرده اند.

عملیات تازه بخشی از تلاش‌های گستردۀ اردوی عراق به هدف تامین خطوط تدارکاتی برای تصرف شهر موصل می باشد که به گفتۀ مقام‌های امریکایی و عراقی در ماه اکتوبر آغاز خواهد شد. این شهر از تابستان ۲۰۱۴ تا کنون در تصرف جنگجویان گروه داعش است.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتد پرس

XS
SM
MD
LG