لینک های دسترسی

Breaking News

فرار خانواده های بیجاشده عراقی به خاطر جنگ


به دلایل امنیتی، قوای امنیتی عراق، به صد ها تن از باشندگان شهر رمادی عراق که به دلیل ترس از حملات تندروان گروه دولت اسلامی از خانه های شان فرار کرده اند، اجازه ورود به بغداد و سایر ولایت ها را ندادند.

باشندگان آن ولایت در نزدیکی پل بیزی بیز، واقع در ۶۵ کیلومتری بغداد توقف داده شده اند و اجازه نیافتند تا داخل دریای فرات شده و به سمت مرکز عراق بروند.

صهیب الراوی، والی ولایت انبار، روز شنبه گفت که گفتگو ها با حکومت مرکز آغاز شده است تا باشندگانی که در پل بیزی بیز تجمع کرده اند اجازه یابند که از پل عبور کرده و به سایر مناطق امن کشور بروند.

الراوی گفت "پل بیزی بیز یگانه راه موجود عبور برای مردم است که در ولایت انبار زندگی می کنند و به دلیل خشونت تلاش دارند تا وارد بغداد و سایر ولایت های گردند. ما با حکومت مرکز گفتگو ها را آغاز کرده ایم و از فرماندهی عملیات بغداد خواسته ایم تا این راه عبور را برای خانواده های گیر مانده اند،آزاد سازند تا آنان بتوانند وارد بغداد و یا سایر ولایات شوند."

باشندگان ولایت رمادی زمانی خانه های شان را ترک کردند که روز جمعه افراط گرایان مقر اصلی حکومت و سایر بخش عمده شهر را تسخیر کردند.

پیشروی گروه دولت اسلامی در رمادی، شکست قابل ملاحظه برای قوای امنیتی حکومت عراق تلقی می گردد. این در حالیست که قوای عراق تلاش دارند تا از شهر رمادی، مرکز ولایت انبار، در مقابل تندروان گروه دولت اسلامی دفاع کنند.

با وجود حمایت حملات هوایی قوای ایالات متحده بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی، قوای عراق در منطقه پیشرفت اندکی داشته اند.

ام محمد، یکی از باشندگان رمادی، می گوید که وضعیت در آن شهر اسفناک است. او گفت "هرج و مرج، خشونت و دهشت در جاده به طور گسترده دیده می شود. مرمی و بم به صورت تصادفی بالای خانه های پرتاب می شود. گزارش های وجود دارد که خانواده ها کشته شده اند. زنان دیده شده اند که در سرک های می دوند."

یک مقام عراقی گفت که به خاطر جلوگیری از سقوط کامل شهر رمادی به دست گروه دولت اسلامی، اردوی عراق نیروهای کمکی را به آن شهر فرستاده است.

جنرال سعد مان، سخنگوی قوماندانی عملیات مشترک نظامی عراق گفت که ائتلاف به رهبری ایالات متحده از جمعه شب به این سو اهداف تندروان گروه دولت اسلامی را در رمادی مورد حملات هوایی قرار داده است.

این مقام نظامی عراق بدون اینکه جزییات بیشتر را در مورد جنگ در رمادی، مرکز ولایت انبار بدهد گفت که وضعیت در آن شهر اکنون مثبت بوده و به گفته او به زودی تندروان گروه دولت اسلامی از رمادی بیرون رانده خواهند شد.

XS
SM
MD
LG