لینک های دسترسی

Breaking News

رمادی از تصرف داعش آزاد شد


رمادی در ماه می به تصرف داعش در آمد.
رمادی در ماه می به تصرف داعش در آمد.

مقامهای عراقی می گویند که نیروهای امنیتی آن کشور بسیار محتاطانه در حال جستجو و تصفیۀ شهر رمادی اند. به گفتۀ مقامها، شاید جنگجویان داعش پیش از سقوط شهر ماین یا مواد انفجاری را برای هدف قرار دادن نظامیان عراقی تعبیه کرده باشند.

رمادی مرکز ولایت انبار عراق پس از چند روز درگیری، شام یکشنبه از تصرف جنگجویان گروه تندرو داعش خارج شد و به گفتۀ مقام های امنیتی، سربازان عراقی پرچم ملی آن کشور را بر فراز ساختمان های دولتی بر افراشته اند.

تصرف شهر عمدتاً سنی نشین رمادی در کنار رود فرات در غرب بغداد، یکی از دستآرود های بزرگ گروه دولت اسلامی به شمار می رفت، گروهی که از ماه می ۲۰۱۵ تا کنون بر آن شهر حاکم بود.

با اینحال نیروهای عراقی تا کنون تصرف کامل شهر را اعلام نکرده اند، زیرا امکان دارد که شماری از جنگجویان داعش در ویرانه های اطراف شهر پنهان شده باشند. اما مقامهای عراقی گفتند که سربازان آن کشور بدون روبرو شدن با مقاومت جنگجویان، مرکز شهر را تصرف کردند.

مقام های امنیتی عراق گفته اند که پس از تصرف کامل شهر رمادی، برای عملیات بر شهر موصل پلانگذاری خواهند کرد. موصل در شمال عراق پرنفوس ترین شهر زیر کنترول گروه دولت اسلامی است.

XS
SM
MD
LG