لینک های دسترسی

Breaking News

قراردادی امریکایی به اخذ رشوه در افغانستان متهم شد


People celebrate the summer solstice at the Kokino megalithic observatory, near the city of Kumanovo, Macedonia.
People celebrate the summer solstice at the Kokino megalithic observatory, near the city of Kumanovo, Macedonia.

جورج گرین، کارمند پیشین موسسه امریکایی انکشاف و کمک رسانی ((IRD به گرفتن رشوه از یک شرکت افغانی، جعل و تزویر در معاملات مالی در افغانستان متهم شده است.

وزارت عدلیه امریکا در خبرنامه ای گفته است که آقای گرین رئیس بخش اعطای قراردادهای موسسه IRD در افغانستان بود و ۶۶ هزار دالر امریکایی را از یک شرکت افغان به طور رشوه دریافت کرده بود.مقام های امریکایی نام شرکت افغانی را که به آقای گرین رشوت پرداخته بود مشخص نساخته اند.

جورج گرین ۵۷ ساله باشنده ایالت تکزاس امریکا است و از سوی محکمه شرقی این ایالت متهم گردیده است. آقای گرین به منظور دفع سؤظن مقام های مالیاتی، نخست پول رشوه را در حساب بانکی اش در ایتالیا انتقال داده بود و پس از برگشت به تکزاس تلاش ورزید که آن پول را با توسل به تزویر به حساب های بانکی اش در امریکا منتقل سازد.

وزارت عدلیه امریکا گفته است، حتی پس از پایان کار با موسسه IRD آقای گرین از شرکت افغانی خواستار پرداخت مبالغ بیشتر به طور رشوه شده بود.

موسسه IRD یکی از قراردادی های عمده اداره انکشاف بین المللی امریکا (یو اس ای آی دی) در افغانستان است که مسوولیت تطبیق دها پروژه توسعه ای در نقاط مختلف این کشور را دارد.

دوسیه رشوت گرفتن جورج گرین همچنان از سوی دفتر مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار، اداره تحقیقات فدرال امریکا و سارنوال اداره ایالات متحده برای انکشاف بین المللی یا USAID پیگیری می شود.

هفته گذشته محاکم امریکا شرکت سپریم، یک قراردادی مهم نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را به ارتکاب غبن و تزویر در قراردادها بیشتر از ۴۰۰ میلیون دالر جریمه کرد.

بر اساس گزارش مفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان، ایالات متحده در ۱۳ سال گذشته بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دالر را صرف بازسازی افغانستان کرده است.

XS
SM
MD
LG