لینک های دسترسی

Breaking News

محافظه کاران هدف تبعیض ادارۀ مالیات امریکا قرار گرفت


یافته های رسانه های امریکایی مدعی است که ادارۀ مالیات ایالات متحده در قسمت بخشیدن و یا وضع مالیات با محافظه کاران برخورد جانبدارانه کرده است.

اداره مالیات طی دو سال اخیر چندین بار مقررات و معیارهای خود را برای بخشودگی مالیاتی برای فعالیت های سیاسی در قالب موسسات خصوصی تغییر داده است.

به نظر می رسد که این تبعیض بیش از همه شامل هواداران و فعالان "تی پارتی" و یا گروهی از محافظه کاران حزب جمهوری خواه شده است.

محافظه کاران در انتخابات ریاست جمهوری از مت رامنی، رقیب جمهوری خواه رئیس جمهور باراک اوباما طرفداری می کردند و به ستاد انتخاباتی او پولی را کمک کردند که از مالیات مستثنا شده می تواند.

هنوز روشن نیست که این تصمیم توسط کدام فرد یا گروه از مسئولان اداره مالیات اتخاذ شده، اما معلوم شده که پیچیده و طولانی کردن مراحل اداری و کاغذبازی برای تائید تقاضای بخشودگی یا تخفیف مالیاتی، نیز تغییر مکرر شرایط فعالیت نهادهای سیاسی ناشی از این تصمیم بوده است.

پوزش طلبی مقامات از محافظه کاران

تداوم و تعمیق تحقیقات درخصوص عملکرد اداره مالیات امریکا با فاش شدن شواهد غیر قابل انکار مبنی بر قانون شکنی و تبعیضی که این نهاد مرتکب شده، پس از ماه ها انکار مسئولان اداره مالیات، به عذرخواهی آنها انجامید.

لوئیس لرنر، مدیر بخش بخشش مالیاتی اداره مالیات امریکا از مردم و مسئولان عذرخواهی کرد، و خاطرنشان ساخت که رئیس جمهور امریکا هیچ نقشی در اتخاذ یا اجرای این تصمیم اداره مالیات نداشته و دستور تجدید نظر در این زمینه صادر شده است.

فعالان و چهره های شناخته شدۀ تی پارتی از مدتی پیش اعتراض خود را به آنچه تبعیض اداره مالیات خواندند، اعلام کردند و به رغم انکار اداره مالیات، به این اعتراض ادامه دادند. هر سال بیش از شصت هزار تقاضا از سوی گروه های گوناگون برای استفاده از تخفیف مالیاتی به اداره مالیات فرستاده می شود.

بر اساس قانون ایالات متحده، پس از ثبت و ارائه مدارک لازم به اداره مالیات برای تقاضای تخفیف مالیاتی، ضرورتی ندارد که گروه های فعال سیاسی فهرست نام حامیان خود را منتشر یا اعلام کنند. این البته به شرطی است که تبلیغات آنها، جنبه فراگیرتر حزبی داشته باشد و به نفع نامزد بخصوصی نباشد.

حدود دو سال و نیم پیش، اداره مالیات اعلام کرد که برخی گروه های فعال سیاسی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، اما اغلب از حزب جمهوری خواه، از مقررات بخشیدن یا تخفیف مالیاتی اداره مالیات برای گروه های فعال سیاسی به نفع خود بهره برداری کرده اند.
XS
SM
MD
LG