لینک های دسترسی

Breaking News

حضور داوطلبان غربی در جنگ علیه داعش در سوریه


در حالیکه مقامات کشورهای غربی سعی دارند تا اتباع شانرا از پیوستن به گروه دولت اسلامی باز دارند، یک تعداد زنان و مردان ازین کشور ها به سوریه می روند تا در برابر تندروان بجنگند.

درماهای اخیر، به دها تن از جنگجویان از کشورهای شمال امریکا و اروپا به سوریه رفته اند تا علیه دولت اسلامی بجنگند و حملات این گروه را در منطقه و جهان توقف دهند. زنیکه رهبری تیم وای پی جی کردی را به عهده دارد و جنگجویان بیرونی را آموزش میدهد دلایل متعددی را ذکر می کند که چرا داوطلبان در جنگ اشتراک می ورزند "داعش تنها دشمن ما نیست؛ آنان دشمن بشریت اند. آنها چیزهایی را درکشورهای خویش شاهد اند. در آنجا داعش موترهای مملو از بم را منفجر کرده مردمان زیادی در اثر آن می میرند. آنان مردمان را اختطاف می کنند. این جنگجویان داوطلب از آسترالیا، ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، بلجیم، جمهوری چک، و سایرجاها اند."

یکی از این دوطلبان حنا بومان یک عسکر سابق از کانادا است که اکنون درکنار کردهای سوریه قرار گرفته است. حنا داعش را خطر روانی می داند "داعش برای جهان یک خطراست. آنان دراصل خطر روانی اند تا فزیکی. درست است که آنها در یک گوشه جهان حمله می کنند. ولی هرگاه شما به احصایه ها مراجعه کنید تنها در ایالات متحده سالانه ٣٥ هزار در خشونت ناشی از تفنگ می میرند. تهدید اصلی به امریکایان، سایر امریکایان اند. اما از لحاظ روانی و سیاسی مهم ترین تهدید از داعش ناشی می شود."

حضور داوطلبان غربی در جنگ علیه داعش در سوریه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

برخی از جنگجویان خارجی با وای پی جی از سببی می پیوندند تا نه تنها با دولت اسلامی بجنگند بلکه از نحوه زیست چند نژادی در مناطق کرد نشین که مثال آن در روجاوا است، حمایت کنند. رابرت یکی از داوطلبانی که از فرانسه است می گوید وجیبه اش را تا حد توان انجام می دهد" من به روجاوا آمدم تا در کنار دوستان کردی، عرب، و آسوری خویش باشم که با داعش برای دموکراسی در جنگند. توقع می برم بعد از آنکه من وجیبه ام را تا جاییکه مقدور است به پایان رسانیدم، بتوانم به کشورم فرانسه برگردم و تمام آن مفکوره هارا که آموخته ام، باخود انتقال بدهم."

نیروهای وای پی جی تحت حمایت ائتلافی به رهبری ایالات متحده با دولت اسلامی در حال جنگ می باشد، این حمایت هم از هوا و هم به طور فزاینده یی از زمین فراهم می شود. این نیروهای زمینی به زودی دریافت خواهند کرد که تعدادی از زنان و مردان هموطن شان حتی از قبل درین جا حضور دارند.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG