لینک های دسترسی

Breaking News

حکمتیار در شرق افغانستان یا در خارج از کشور است؟


حدود شش ماه از توافق صلح با حزب اسلامی حکمتیار سپری می شود، اما تا حال معلوم نیست که وی چه زمانی وارد کابل می گردد
حدود شش ماه از توافق صلح با حزب اسلامی حکمتیار سپری می شود، اما تا حال معلوم نیست که وی چه زمانی وارد کابل می گردد

یک مقام حزب اسلامی حکمتیار به صدای امریکا گفت که گلبدین حکمتیار در شرق افغانستان به سر می برد.

شاخه انشعابی حزب اسلامی تحت رهبری عبدالهادی ارغندیوال، روز سه شنبه طی اعلامیه ای گفته است از توافقنامهء صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، حمایت می کند.در اعلامیهء همچنان آمده است که حزب اسلامی-ارغندیوال "انتظار ورود عزتمندانهء (حکمتیار) را به داخل کشور داشته و با گرمی زایدالوصف از آن استقبال می نماید".

حزب اسلامی-ارغندیوال همچنان گفته است که از پیشنهاد حزب اسلامی-حکمتیار مبنی بر معرفی عبدالهادی ارغندیوال به صفت وزیر در کابینهء حکومت افغانستان، ابراز قدردانی می کند، اما باید به جای آقای ارغندیوال "ترجیح میدهیم تا کاندیدان مورد نظر را از جمع برادران مهاجر ما که به پروسهء صلح پیوسته و عودت نموده اند به کابینه معرفی نمایند".

هواداران حزب اسلامی-حکمتیار، به گفتهء مقام های افغان، بیشتر در ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان بسر می برند و اعلامیهء جناح ارغندیوال، با آن که با ادبیات نرم بیان گردیده است، بیشتر به تعلقات بیرون مرزی، به ویژه با پاکستان، آقای حکمتیار و حامیان وی اذعان دارد.

در شرق افغانستان؟

حزب اسلامی-حکمتیار اما همواره تاکید می ورزد که آقای حکمتیار در افغانستان بسر می برد.

قریب الرحمان سعید، رئیس کمیتۀ فرهنگی و مطبوعاتی حزب اسلامی-حکمتیار، به صدای امریکا گفت که گلبدین حکمتیار در یکی از ولایات شرقی افغانستان است. آقای سعید نام ولایت و محل اقامت گلبدین حکمتیار را مشخص نساخت.

با آن که بیشتر از شش ماه از امضای موافقتنامۀ صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی-حکمتیار می گذرد و در ماه فبروری امسال نام آقای حکمتیار، بنابر درخواست کابل، از فهرست دهشت افگنی شورای امنیت سازمان ملل حذف گردید، محل اقامت آقای حکمتیار هنوز نامعلوم است.

XS
SM
MD
LG