لینک های دسترسی

Breaking News

جستجوی عساکر لادرک در افغانستان توسط ناتو


مقامات ناتو در افغانستان میگویند، آنها در جستجوی دو سرباز هستند که از پایگاه شان در شهر کابل مفقود شده اند. ناتو بروز شنبه گفت، دو سرباز بروز جمعه با استفاده از یک موتر ، پایگاه را ترک نمودند ولی دوباره برنگشتند.

مقامات طلبان بروز شنبه ادعا نمودند که دو سرباز امریکائی را در ولایت لوگر اسیر نموده اند. طالبان این مطلب را بروز شنبه ادعا نموده اند ، رادیوهای محلی این پیشنهاد را از سوی ایالات متحده به نشر میرسانیدند که در بدل معلومات برای رد یابی و رهائی آن عساکر ۲۰ هزار دالر انعام گذاشته شده است.

مقامات طالبان به آژانس خبررسانی رویترز گفتند که سرباز سوم امریکائی جان داده است.

صرف یگ سرباز امریکائی شناسائی شده است که در اسارت طالبان بسر میبرد. بووی بریگدل در ماه جون سال گذشته بعد از آنکه پایگاهش را در ولایت پکتیکا با سه افغان دیگر ترک نمود، لادرک شد. او بعداًً از طریق یک صفحۀ انترنتی طالبان ظاهر گردید.

در عین حال، دفتر ماموریت ملل متحد در کابل به سرویس آشنای صدای امریکا میگوید ، که سه کارمند بنگله دیشی و رانندۀ افغان آنها در ولایت سمنگان اختطاف شده اند.

مقامات ناتو قبلاًَ گفته بودند که ، پنج عسکر امریکایی، طی دو انفجار جداگانه در جنوب افغانستان به قتل رسیدند. جنوب افغانستان جایست که نیروهای بین المللی جنگ را علیه طالبان افزایش داده اند.

ایساف بروز شنبه گفت، چهار تن از سربازان آن اتحادیه از اثر انفجار بم های تعبیه شده که معمولاً از سوی طالبان مورد استفاده قرار میگیرد، از بین رفتند.

بعد از آن ، ناتو مرگ عسکر پنجمی را طی یک حملۀ جداگانۀ بم های تعبیه شده، اعلام نمود. هیچ شخص یا منبعی مسؤولیت آن حملات را ادعا ننموده است.

بانکی مون منشی عمومی ملل متحد بروز جمعه گفت، پلان حکومت افغانستان برای بدست گرفتن امنیت آنکشور تا سال ۲۰۱۴ ، بهبودی حکومتداری و مبارزه علیه فساد، یک عملیۀ طویل المدت و چالش برانگیز خواهد بود.

بانکی مون، این نظریات را در جریان گزارشی به شورای امنیت ملل متحد روی کنفرانس بین المللی کشورهای کمک کننده اظهار داشت که وی ریاست آن کنفرانس را که روی آیندۀ افغانستان متمرکز بود با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به عهده داشت. کنفرانس کابل در اوایل هفتۀ گذشته جاری برگزار گردید که روی آیندۀ آنکشور متمرکز بود.

مارتن نیسرکی سخنگوی ملل متحد گفت، بانکی مون از پی آمد کنفرانس خرسند بود، اما علاوه نمود او امیدواراست ت که تعهدات ِمقامات افغان و جامعۀ جهانی ، شکل عملی را بخود گیرد.

و طبق گزارش خبر نگار صدای امریکا همایون شعیب از قندهار، طالبان ادعا نموده اند که به اثر حملات هوایی در ولسوالی سنگین ولایت هلمند ۴۳ تن از افراد ملکی کشته شده اند.

همچنان قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان به مطبوعات گفت، در ولایت هلمند، کندهار و زابل سه عراده تانک نیرو های خارجی توسط بم های کنار جاده مفجر ساخته شده اند.

طبق یک خبر دیگر، شب گذشته به اثر انفجار بم کنار جاده در حوزه امنیتی هشتم شهر کندهار، دو تن پولیس کشته و سه تن دیگر مجروح گردیدند.

مواد انفجاری بر موتر آمر حوزه هشتم امنیتی شهر کندهار منفجر ساخته شده که در نتیجه آمر حوزه نیز جراحت شدید برداشته است.

مسوولین امنیتی در کندهار خبر انفجار بر موتر نیرو های پولیس را تایید نموده و در ضمن گفته اند به اتهام انفجار کسی بازداشت نگردیده است.

XS
SM
MD
LG