لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز 'تحقیقات جدی' در مورد حملات راکتی ماورای سرحد


آغاز 'تحقیقات جدی' در مورد حملات راکتی ماورای سرحد
آغاز 'تحقیقات جدی' در مورد حملات راکتی ماورای سرحد

مقامات نیروهای بین المللی کمک به امنیت در افغانستان میگویند در رابطه به حملات راکت که از آن سوی سرحد پاکستان به داخل خاک افغانستان صورت گرفته، تحقیقات جدی را آغاز کرده اند.

سخنگویان ایساف و ناتو در این مورد امروز(دوشنبه) در یک نشست خبری صحبت کردند.

مقامات ایساف و ناتو در افغانستان میگویند به خاطر متوقف کردن حملات راکت از آن سوی مرز به داخل افغانستان به راه حل سیاسی نیاز است.

این مقامات همچنان میگویند بخاطر روشن شدن چگونگی پرتاب راکطت از آنسوی مرز به داخل خاک افغانستان، تحقیقاتی را آغاز کرده اند.

جنرال کرستن جکوبسن سخنگوی ایساف به روز دوشنبه در صحبت با خبرنگاران در این مورد گفت "ما در رابطه به این موضوع تحقیقات جدی تخنیکی را آغاز کرده ایم. البته که ما عملیات خود را در همکاری نزدیک با دولت افغانستان به پیش میبریم. طوریکه شما اگاه استید خط دیورند بسیار پیچیده است، دهشت افگنان در هردو طرف این خط فعالیت دارند. بناً این یک موضوع پیچیده است. راکت پراگنی از آن طرف سرحد به راه حل سیاسی نیاز دارد."

حدود سه ماه است که مناطق مرزی افغانستان از آنسوی خط دیورند مورد حملات راکیتی مکرر قرار گرفته و با وجود اعتراض دولت و مردم افغانستان این حملات یک بار دیگر در هفته های اخیر ادامه یافته است که باعث تلفات انسانی، خسارات مالی و همچنان بی جا شدن صدها خانواده از مناطق اصلی شان شده است.

در این حال مقامات ایساف و ناتو میگویند انتظار دارند که حکومت افغانستان زمان مرحله دوم انتقال مسؤلیت های امنیتی را اعلام نموده و مناطقی را که در این مرحله در آن انتقال صورت میگیرد مشخص کند.

دومینیک مدلی سخنگوی ملکی قوت های ناتو در افغانستان در نشست روز دوشنبه گفت، به باور انان مرحله دوم انتقال طی چند هفتهء دیگر اعلام خواهد شد.

او گفت "برای شرکای بین المللی افغانستان این بسیار مهم است که مرحله دول انتقال در کدام مناطق و چی زمانی از سوی کرزی و حکومت وی اعلام شود، به باور من طی چند هفته آینده ، مرحله دوم انتقال اعلام خواهد شد."

پروسه انتقال در افغانستان در حالی تطبیق می شود که نا امنی ها در مناطق مختلف افغانستان ادامه یافته و شکنندگی وضعیت امنیتی باعث نگرانی شدید مردم شده است.

قتل سلسله وار برخی چهره های برجسته و مقامات بلند پایه دولتی بخصوص قتل برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح، حملات انتحاری اخیر در کابل، حملات راکتی پاکستان برمناطق مرزی افغانستان و سکوت حکومت افغانستان در این زمنیه از موضوعاتی است که مردم افغانستان را نسبت به توانایی نیروهای امنیتی افغان نیز بی باور ساخته است.

اما مسؤولین قوت های بین الملی در افغانستان و مقامات افغان میگویند تلاش ها بخاطر بلند بردن کمیت و کیفت نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد و مقامات نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان نیز میگویند انتظار دارند که پاکستان در امر مبارزه با تروریزم گام های جدی برداشته و از تلاش های که بخاطر مبارزه با تروریزیم صورت میگیرد حمایت کند.

XS
SM
MD
LG